Jump to content
Annons

M-Audio och Windows 7


Interzone

Recommended Posts

Så är jag nu med ny dator. Allt fungerar kanon, och jag kommer mycket bättre överens med Win7 än vad jag trodde.

Men...

Jag pluggar in mitt underbara MIDI-keyboard, M-Audio Keystation 88 Pro, på en USB-port som vanligt. Men Win7 vill inte kännas vid den. Och jag börjar så sakteliga inse, efter att ha nosat på nätet ett bra tag, att det finns inga drivrutiner för denna

Är det någon som har liknande erfarenheter?

Någon som vet om det kommer att komma drivisar?

Jag kanske blir tvungen att köpa en ny MIDI-bräda...

Tacksam för hjälp.

G

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kolla detta: http://forums.m-audio.com/showthread.php?1...**-Updated-3-16

Det verkar finnas Beta grejor...

Letade länge efter drivisar till mitt Midisport 4x4....men fick bygga ett eget 5x5 interface själv istället, då M-audio tar för lång tid på sig..........

Dessvärre är det en fail. Tydligen kör inte Keystation 61 och 88 Pro med samma drivisar. Men som sagt i en annan tråd - jag får lägga en 3 papp på ett externt ljudkort.

Tack i alla fall för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärre är det en fail. Tydligen kör inte Keystation 61 och 88 Pro med samma drivisar. Men som sagt i en annan tråd - jag får lägga en 3 papp på ett externt ljudkort.

Tack i alla fall för tipset.

Min keystation 88es fungerar felfritt testa med deras drivisar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag svarar lite sent nu men har du provat att koppla in midikeyboarden via en usb hub istället för direkt in till datorn? Det fungerande inte i Windows 7 när jag försökte koppla min midikeyboard direkt till datorn men det fungerade perfekt när jag körde den genom en usb hub. Vad kan det här bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag svarar lite sent nu men har du provat att koppla in midikeyboarden via en usb hub istället för direkt in till datorn? Det fungerande inte i Windows 7 när jag försökte koppla min midikeyboard direkt till datorn men det fungerade perfekt när jag körde den genom en usb hub. Vad kan det här bero på?

Um, tack för att du tar dig tid att svara, men om du läser inlägget ovan ser du att problemet sedan länge är löst. Och varför det skulle gå bättre via en hub har jag ingen aning om.

Ha en toppoensommar.

Redigerat av Interzone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...