Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har just byggt ihop den nya AMD - Gigabyte mobo maskinen.

Allt funkade bra, utom just ljudet. Vart pop och crackle i allt - inkluderat spela Windows demo sanger i media player.

Det var lite svettigt ett tag, innan jag fattade att det var Gibabyte's EasyTune utility som skapade dessa ljud problem.

Skrapet ar nu avinstallerat.

S

Annons
Postat
Det generella rådet brukar vara att inte installera liknande funktioner i en DAW.

jo, det radet kan strykas under i "shocking pink" draget med 12-centimeters penseln....

S

Postat

Köpte en snabb quadcore AMD 955

Prövade med 2 olika high-end moderkort med FX-chipset ASUS 79t och gigabytes senaste med SATA3 och usb3.

Bägge moderkorten skapade bakgrundsskrammel från disk och grafikhantering.

Oavsett OS ,bios,program,inställningar, mhz, minnen, grafikkort, hd mm.

Outhärdligt tjatter 😛

Jag sålde datorn och köpte mig en intel i7 Gissa vad ? knäpptyst !! Men den var 25% dyrare 😲

Postat
Köpte en snabb quadcore AMD 955

Prövade med 2 olika high-end moderkort med FX-chipset ASUS 79t och gigabytes senaste med SATA3 och usb3.

Bägge moderkorten skapade bakgrundsskrammel från disk och grafikhantering.

Oavsett OS ,bios,program,inställningar, mhz, minnen, grafikkort, hd mm.

Outhärdligt tjatter 😛

Jag sålde datorn och köpte mig en intel i7 Gissa vad ? knäpptyst !! Men den var 25% dyrare 😲

Ljud från grafikkortet och hårddisken har 0% med val av processor att göra. Och om det inbyggda ljudet på moderkortet är sämre har inte det heller med om man kör intel i7 eller phenom II att göra.

Det som avgör hur mycket ljud processorns fläkt gör är fläkten.

Postat
Ljud från grafikkortet och hårddisken har 0% med val av processor att göra. Och om det inbyggda ljudet på moderkortet är sämre har inte det heller med om man kör intel i7 eller phenom II att göra.

Det som avgör hur mycket ljud processorns fläkt gör är fläkten.

Jag har inget ljud fran min maskin - jag talar inte om mekaniska ljud, utan mjukvaru knaster...

Anvander low-end grafik kort, eftersom detta inte ar en spel maskin.

Mitt val ar att kora med AMD, ATI och associerade chipset. Har funkat bra hittils.

Fotograf pa jobbet betalade NZD2300 (nersatt fran 2800) for sin HP i5 maskin.

Jag kommer undan med 1300... for en maskin i samma klass. (forutom i video och foto hantering, vilket jag ej gor.)

S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.