Jump to content
Annons

Laney lc 30


merbid

Recommended Posts

Annons

Hej

Jag e själv ute efter dessa sköna små rackare 😆

Det finns en som jag gärna skulle testa 😉

Fender blues junior 12"

Låter tydligen grymt bra till allt...

Så jag är också rätt nyfiken på vad folk har hemma och

vad dom säger om dessa skönheter.. 😳

Ge oss info nu...... 😆

Redigerat av Danson
Link to comment
Dela på andra sajter

fan jag hör bara en massa olika saker från alla möjliga håll. peavey classic 30 ska tydligen vara bra, men den verkar inte orka med en 412a.. laneys ena stärkare i femtusenkronorsklassen ska tydligen vara bra, medans den andra enligt de på förstärkardoktorn har fått returneras eftersom de sög. fan jag blir förvirrad!

men imorgon ska jag på en testarturne då får jag se vad som är vad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelat på peavey classic 30 och laney vc30, men det var längesedan nu. Peaveyn var tänkt att påminna om gamla fenderstärkare. Laneyn var tänkt att påminna om en Vox AC30.

Jag gillade peaveyn om man lät den dista lite grann. Lite bluesigt skitigt ljud.

Laneyn tycker jag funkade bättre rent och hade en hårdare klang.

Sorry att jag inte minns mer i detalj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender hot rod delux 40w e väldigt bra tycker jag.

Trevlig rockstärkare men man ska gärna köra med lite lättare singelcoilgitarrer annars blir den lite tjock. Den inbyggda disten i riktigt trevlig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Fender hot rod delux 40w e väldigt bra tycker jag.

En sån köpte jag!

Kom fram till att peaveyn var riktigt tråkig och Laneyn var ganska sunkig kvalitetsmässigt... Även om jag kan tänka mig att köpa vc212 bara för att den är så snygg.... Äsch nästa stärkare får bli en vox..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet av nämnda Laney-modeller, mer än att ryktet säger att dom ska va grymt bra!

Peavey Classic 30W har jag däremot jobbat desto mer med då vi hade en sån på mitt förra jobb. Ljudmässigt så går det att ratta till riktigt snygga rena ljud samt halvskitiga bluesljud utan problem.

Nackdelen med den var dock att den ständigt var på lagning 😄 Grymt opålitlig trots att den knappt flyttades på under de 2-3 åren jag jobbade där!

Tummen upp för Fender Deluxe däremot!!!

/wah-wah

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag låta lite tråkig här. Men jag tycker faktiskt att Marshalls Valvestate 40W låter skitbra!

Iaf för inspelning om man krämar på en hel del. Rören distar riktigt fint och sänker man basen (eftersom högtalarna inte riktigt pallar med för mycket bas) och utnyttjar proximityeffekten i mikrofonerna man använder så kan det bli riktigt fett!

Nån annan som testat och upplevt samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag låta lite tråkig här. Men jag tycker faktiskt att Marshalls Valvestate 40W låter skitbra!

Iaf för inspelning om man krämar på en hel del. Rören distar riktigt fint och sänker man basen (eftersom högtalarna inte riktigt pallar med för mycket bas) och utnyttjar proximityeffekten i mikrofonerna man använder så kan det bli riktigt fett!

Nån annan som testat och upplevt samma sak?

Är nog böjd att hålla med dig där. Man kan kräma ur riktigt gött ljud ur den rackarn.

Men som sagt basen får man va försiktig med, den pallar inte så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille i mitt ena band spelar på en Marshall valvestate 150 rigg...

låter ju lite väl metal tycker jag..

Det tråkiga med valvestateserien är att de är så tysta.

Rörljud.. nej det tycker jag inte att de har..

Men åter igen, Min Deluxe är så fin... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille i mitt ena band spelar på en Marshall valvestate 150 rigg...

låter ju lite väl metal tycker jag..

Det tråkiga med valvestateserien är att de är så tysta.

Rörljud.. nej det tycker jag inte att de har..

Men åter igen, Min Deluxe är så fin... 😄

Kanske beror på att han inte krämar på nog mycket för att få ut rörljudet ur förstärkaren?

Det krävs rätt bra pådrag för att få rören att dista och 150W är rätt mycket att pressa.

Men jag har ju inte hört 150-versionen så kan inget säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörljud.. nej det tycker jag inte att de har..

Kanske beror på att han inte krämar på nog mycket för att få ut rörljudet ur förstärkaren? Det krävs rätt bra pådrag för att få rören att dista och 150W är rätt mycket att pressa.

Har ingen riktig koll på de olika modellbeteckningarna, men är det inte så att röret sitter i försteget på Valvestate? Då borde det räcka med att dra på gain för att få röret att jobba.

De tidiga modellerna har jag för mig att det inte satt några rör i alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörljud.. nej det tycker jag inte att de har..

Kanske beror på att han inte krämar på nog mycket för att få ut rörljudet ur förstärkaren? Det krävs rätt bra pådrag för att få rören att dista och 150W är rätt mycket att pressa.

Har ingen riktig koll på de olika modellbeteckningarna, men är det inte så att röret sitter i försteget på Valvestate? Då borde det räcka med att dra på gain för att få röret att jobba.

De tidiga modellerna har jag för mig att det inte satt några rör i alls.

Ja just det glömde jag ju bort. Jag menar ju kombo-stärkarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...