linuskarlsson Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 (redigerat) Sitter med ett litet problem hĂ€r. Har nyss fĂ„tt hem min Virus B och ska nu fĂ„ den att fungera i Logic. Har lĂ€st lite om External Instrument men fĂ„r inte igĂ„ng det. Hur ska jag dra MIDI-sladdarna? Jag sitter med ett Alesis IO2-ljudkort med 2 audioingĂ„ngar och med midi in och ut. Har ett USB keyboard ocksĂ„ (upptĂ€ckte nu att det inte har nĂ„gon midi-utgĂ„ng, men enligt mina berĂ€kningar sĂ„ ska det funka Ă€ndĂ„). SnĂ€lla ni, hjĂ€lp mig đ edit: Kollade runt lite pĂ„ forum och man ska tydligen skapa ett nytt multi instrument i enviroment pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Redigerat 22 april 2010 av Munkie
Deew (oregistrerad) Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Sitter med ett litet problem hĂ€r. Har nyss fĂ„tt hem min Virus B och ska nu fĂ„ den att fungera i Logic. Har lĂ€st lite om External Instrument men fĂ„r inte igĂ„ng det. Hur ska jag dra MIDI-sladdarna?Jag sitter med ett Alesis IO2-ljudkort med 2 audioingĂ„ngar och med midi in och ut. Har ett USB keyboard ocksĂ„ (upptĂ€ckte nu att det inte har nĂ„gon midi-utgĂ„ng, men enligt mina berĂ€kningar sĂ„ ska det funka Ă€ndĂ„). SnĂ€lla ni, hjĂ€lp mig đ edit: Kollade runt lite pĂ„ forum och man ska tydligen skapa ett nytt multi instrument i enviroment pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Hej Ăr det inte bara att plugga in midi sladdarna frĂ„n virusen till ljudkortets midi in och ut. sedan finns vĂ€l ingen anledning att anvĂ€nda USB (masterkeyboard)keyboardet lĂ€ngre utan du avĂ€nder virusen till att styra vst eller vad det nu gĂ€ller. En install av virusen gör du vĂ€l med medföljande cd/dvd. Leta sedan upp virusen i det sekvenserprogram du anvĂ€nder typ( verktyg)markera virusen som den du skall anvĂ€nda. Sen kan du nog resten sjĂ€lv hoppas jag. Bra lĂ„tar du gör förresten. Lycka till.
Polder Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 It's simple. USB key Àr ju USB Virus koppplar du in via MIDI. in/out out till in och in till out. I logic gör du midi spÄr, anger i "media->library" vilken kanal som ska ta emot dina "signaler" alltsÄ mididata... Sedan sÄ kopplar du in frÄn virus audio-out in till ljud-in pÄ ljudkortet för att spela in ljudsignalen frÄn virusen. Logic kÀnner av USB key'n automatiskt...
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2010 (redigerat) Hej Ăr det inte bara att plugga in midi sladdarna frĂ„n virusen till ljudkortets midi in och ut. sedan finns vĂ€l ingen anledning att anvĂ€nda USB (masterkeyboard)keyboardet lĂ€ngre utan du avĂ€nder virusen till att styra vst eller vad det nu gĂ€ller. En install av virusen gör du vĂ€l med medföljande cd/dvd. Leta sedan upp virusen i det sekvenserprogram du anvĂ€nder typ( verktyg)markera virusen som den du skall anvĂ€nda. Sen kan du nog resten sjĂ€lv hoppas jag. Bra lĂ„tar du gör förresten. Lycka till. Det Ă€r en Virus utan tangenter, sĂ„ keyboarden mĂ„ste jag ha kvar đ Kör pĂ„ Mac, behövs det en installation? Fick inte med nĂ„gon skiva nĂ€mligen. Tackar! đ Redigerat 22 april 2010 av Munkie
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2010 It's simple. USB key Ă€r ju USB Virus koppplar du in via MIDI. in/out out till in och in till out. I logic gör du midi spĂ„r, anger i "media->library" vilken kanal som ska ta emot dina "signaler" alltsĂ„ mididata... Sedan sĂ„ kopplar du in frĂ„n virus audio-out in till ljud-in pĂ„ ljudkortet för att spela in ljudsignalen frĂ„n virusen. Logic kĂ€nner av USB key'n automatiskt... Men kan man "skriva" melodierna i midi i datorn utan att spela in audiospĂ„r dĂ„? LĂ€ste runt lite pĂ„ internet om external instrument och lite. Annars verkar det som en enkel lösning đ!
Polder Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Men kan man "skriva" melodierna i midi i datorn utan att spela in audiospĂ„r dĂ„? LĂ€ste runt lite pĂ„ internet om external instrument och lite. Annars verkar det som en enkel lösning đ! Jo, man spelar in midi't först sĂ„ man kan leka fram grejer och melodier. Sedan nĂ€r du Ă€r nöjd sĂ„ spelar du upp midi't samtidigt som du spelar in Audio't. Har sjĂ€lv en Virus KB som jag Ă€r riktigt nöjd med.
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrÄdstartare Postat 22 april 2010 Jag förstÄr fortfarande inte vilken MIDI-kanal jag ska vÀlja.
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrÄdstartare Postat 22 april 2010 Nu funkar midin, det blinkar till pÄ Virusen, en not. Men fÄr inget ljud. Skapade en ny multi instrument i Enviroment som jag kopplade till ljudkortets midi. Skapade en "External Instrument" nu. FÄr inget ljud.
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrÄdstartare Postat 22 april 2010 man behöver inga drivrutiner eller nÄgot va?
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2010 FICK DET ATT FUNKA! đ var tvungen att stĂ€lla om input frĂ„n digital till analog xD
Polder Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Wohooo! Nu Àr det bara att ratta pÄ! Finns massa niciga presets till virusen att ladda ner!
linuskarlsson Postat 22 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2010 Japp! tĂ€nkte ladda ner den fria frĂ„n vengeance, men den var redan inlagd! kĂ€nde igen ljuden frĂ„n demot! đ
linuskarlsson Postat 23 april 2010 TrÄdstartare Postat 23 april 2010 (redigerat) Nu hÀnde det nÄgot. Det funkade innan idag, men nu nÀr jag skulle testa igen sÄ funkar ingenting, rate pÄ LFO stÄr pÄ samma hela tiden hur mycket jag Àn drar. NÀr jag drar ut MIDI-sladdarna och startar om den sÄ funkar allt igen. Vad Àr problemet? edit: det löste sig. gjorde en reset pÄ all midi eller nÄgot. Redigerat 23 april 2010 av Munkie
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.