Jump to content
Annons

Uthyrning av TLM103 + VintageDesign-pre


rydan

Recommended Posts

Hejsan!

Gör lite marknadsundersökning här. =)

Enligt min erfarenhet är den bristande länken i det mesta "heminspelade" materialet bristen på bra mikrofon+preamp. I övrigt når man otroligt långt med en dator å vettig DAW, men mik+preamp är oftast en brist, som dessutom är ordentligt dyr att köpa, om det ska vara kvalitet på grejorna.

Samtidigt använder i alla fall jag inte mik+preamp så ofta, så, därför funderar jag på att hyra ut ett kit bestående av en TLM103 + en VintageDesign-preamp. Lutar åt att hyra ut på veckobasis i så fall, alternativt över helg (torsdag kväll till måndag kväll). Då är frågan, är det intressant? Om så, hur mycket skulle intresserade kunna tänka sig betala för att hyra en dylik kombo?

/Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hägglund (oregistrerad)
Hejsan!

Gör lite marknadsundersökning här. =)

Enligt min erfarenhet är den bristande länken i det mesta "heminspelade" materialet bristen på bra mikrofon+preamp. I övrigt når man otroligt långt med en dator å vettig DAW, men mik+preamp är oftast en brist, som dessutom är ordentligt dyr att köpa, om det ska vara kvalitet på grejorna.

Samtidigt använder i alla fall jag inte mik+preamp så ofta, så, därför funderar jag på att hyra ut ett kit bestående av en TLM103 + en VintageDesign-preamp. Lutar åt att hyra ut på veckobasis i så fall, alternativt över helg (torsdag kväll till måndag kväll). Då är frågan, är det intressant? Om så, hur mycket skulle intresserade kunna tänka sig betala för att hyra en dylik kombo?

/Patrik

Har du F-skattsedel?

Den som har såna krav så att han är beredd att hyra bra utrustning vill kanske ha nåt som håller samma standard som U87 och inte nåt mellanbudget-tjohej.

Den stora bristande länken är snarare akustiken än just mick + preamp. Din tanke kanske var god men den kommer inte bära 😮

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du F-skattsedel?

Den som har såna krav så att han är beredd att hyra bra utrustning vill kanske ha nåt som håller samma standard som U87 och inte nåt mellanbudget-tjohej.

Den stora bristande länken är snarare akustiken än just mick + preamp. Din tanke kanske var god men den kommer inte bära 😮

Klart jag har F-skatt.

Om en U87 är intressantare skulle väl det kunna gå att ordna, men då blir ju såklart även priset ett annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide faktiskt. Jag har en hyfsat bra mik+ pre, men ett par ggr om året vid "skarpt läge" skulle jag faktiskt kunna tänka mig att hyra lite bättre grejer för en 500 över en helg.....................

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...