Jump to content
Annons

partionera HD:s?


Bastian

Recommended Posts

Hej!

Uppgraderade precis min dator till:

AMD athlon 64 3000+

1 GB RAM

Asus K8N Mainboard for S754

Asus V9999 Geforce 6800

Soundblaster Live Platinum

Jag har 2 hårdiskar:

1 seagate 80GB

1 Hitatchi 160GB S-ATA

Nu har jag XP på 160 GB HD, och tänkte att alla installationer o spel/film o downloads skulle ligga på den. På 80 GB HD endast audiofiler.

JAg undrar om jag ska partionera upp någonting för bättre prestanda???

Tex Systemdisken i två partitioner, eftersom jag läste här att man ska ha snabb tillgång till den och dess små filer. Eller 80 GB HD, där en del är för projekt som man håller på med av samma anledning som ovan?

Jag använder SONAR och Soundforge, tänkte skaffa mig nått samplingsprogram typ GigaSampler också.

TAcksam för tips och förslag på vilka storlekar jag ska partionera upp i o liknande.

MVH

zeb

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du lär inte vinna något märkart genom att partitionera de du har med den konfiguration du har tänkt dig. Den anledning jag i så fall ser är att du gör en grundinstallation med XP, relevanta och fungerande drivrutiner, de nödvändiga programmen, uppdateringarna och inställningarna -sedan dör du en spegling (drive image, ghost you name it) på systeminstallationen.

Det gör att om (eller snarare när) din systempartition havererar eller börjar uppföra sig konstigt så är det bara att dra över speglingen och du är igång igen på fem minuter.

Metoden kräver dock eftertanke. Allt du har gjort efter speglingen går naturligtvis förlorat - men du slipper börja om från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...