Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,jag ska göra en preset i Record och kan det inte än, vad händer om man kopplar nånting i "direct out" kopplar man förbi mixern då? Det vill jag inte. Jag vill att en combinator ska styra flera mixerkanaler så att jag kan solo:a kanaler i grupp genom ett reglage på combinatorn... :/ Fattar inte hur jag ska koppla 😳

Annons
Postat

När du drar kabel från mixkanalens Direct out så plockar du ut ljudet för kanalen efter mixerregeln, så du förlorar inte dina justeringar i mixern. Däremot ser du till att ljudet från regeln inte går vidare till masterbussen.

Ed Bauman alias EditEd4TV har gjort en demo av hur du kan styra flera mixkanaler via CV-signaler istället för att använda Direct out och summera i annan maskin.

EditEd4TV_SubGroupControl.record

Postat

Skulle också tycka att det var trevligt att ha kolla på hur man smidigast lägger upp hela trumsetet i en subgrupp till exempel. I nuläget har jag bara slagit ihop mina två virvelmickar till en kanal, mina tre kaggemickar till en osv. Skulle vara soft att sedan slänga ihop dom här nya kanalerna till en "trumkanal".

Postat
När du drar kabel från mixkanalens Direct out så plockar du ut ljudet för kanalen efter mixerregeln, så du förlorar inte dina justeringar i mixern. Däremot ser du till att ljudet från regeln inte går vidare till masterbussen.

Ed Bauman alias EditEd4TV har gjort en demo av hur du kan styra flera mixkanaler via CV-signaler istället för att använda Direct out och summera i annan maskin.

EditEd4TV_SubGroupControl.record

Okej cool ska genast kolla det! :rolleyes: tack!

En fråga till bara, hur får man in ljudet tillbaka in i masterbussen då, måste man koppla in det upp dit själv eller går inte det? Kan ju iofs kolla, men det brukar bli fel när jag testar grejer ibland 😑 Och det skadar ju inte om det är enkelt och ni vet det 🙂 Men ska kolla det strax iaf 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.