Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag skulle vilja ha det så att jag i Reason kan koppla att man högst upp har en liten mixer eller en combinator eller nåt, så att man kan trycka på en knapp och så spelar den ett bestämt antal kanaler, så man typ kan jamma med sin musik som loopar. Hur gör man det? Jag tänkte att man sen kan koppla min Novation Zero Sl till den här lilla mixern eller vad man nu kan använda så kan jag trycka på nån knapp för att solo:a några kanaler och sen styra volymen på dom också, eller frekvensen gemensam frekvens om man kunde styra den med ett annat reglage. Så att man kan välja vilka loopar som ska spela när och sen också kunna justera andra grejer i dom för att styra intensiteten i dom (vet inte riktigt vilka parametrar det skulle vara men kanske volym, resonans och frekvens?).

Hoppas att nån förstår frågan och tar sig tid att förklara skulle bli otroligt tacksam 😄

Redigerat av bonsoirjohnjohn
Annons
Postat

Jag skulle vilja att det reason skulle bli som ett liveinstrument och man kunde sätta på och stänga av saker och låta vissa trummor komma in då och då, kunna vrida på frekvensen på en synth på ett visst parti, ja på ett lättöverskådligt sätt... vore guld om nån kunde förklara hur man fixar detta med reason, jag har record också, om ni har nån fet idé på hur man kan göra för att liksom få en schysst preset på det här sättet.

Postat

Skamlös reklam, men kolla Reasontipsen i Studio 8-2007 och 4-2009 som tangerar din fråga.

Ett tips om du vill låta Combin styra på/av för flera instrument är att ha ett antal Matrix där varje Matrix styr en muteknapp på kanalerna. Sedan låter du Combin byta pattern i dina Matrix.

Postat
Skamlös reklam, men kolla Reasontipsen i Studio 8-2007 och 4-2009 som tangerar din fråga.

Ett tips om du vill låta Combin styra på/av för flera instrument är att ha ett antal Matrix där varje Matrix styr en muteknapp på kanalerna. Sedan låter du Combin byta pattern i dina Matrix.

Skulle gärna göra det, vart kan jag läsa gamla nummer? 🙁 Och intressant det där med matrixen, är en väldig novis men jag ska försöka sätta mig in i hur du menade! 🙂

KOllar Peffgrejen nu det verkar cool!

Postat

Kanske är sagt: Men om du skapar en thor i en combinator tror jag att du kan koppla en av rattarna på combinatorn till flera rattar i Thor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.