Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag köpte tidigare i höstas en begagnad 4*12 låda, för en billig peng.

Öppnande upp lådan i förgår och såg att det satt 2st gamla "black shadow´s" av electro voice och 2st gamla otäcka högtalare som jag vill byta ut nu till 2st nya.

Har givetvis kikat efter fler black shadows element men det verkar svårt att få tag i.

Så min fråga är nu..

Vilka celestion element tror ni kan vara trevligt att kombinera ihop med mina shadows?

Lirar mest tung musik.. men spelar även cleana riff också.

tacksam för svar

Ha´t

Alex

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Varför inte sätta dit EV element? Dom gör riktigt bra element.

Postat

Är ingen gitarist själv men som ljudtekniker så har jag haft många trevliga studiopass med Celestions Greenback.

Ta en koll på http://professional.celestion.com/guitar/p...detail.asp?ID=6

Tjena!

Jag köpte tidigare i höstas en begagnad 4*12 låda, för en billig peng.

Öppnande upp lådan i förgår och såg att det satt 2st gamla "black shadow´s" av electro voice och 2st gamla otäcka högtalare som jag vill byta ut nu till 2st nya.

Har givetvis kikat efter fler black shadows element men det verkar svårt att få tag i.

Så min fråga är nu..

Vilka celestion element tror ni kan vara trevligt att kombinera ihop med mina shadows?

Lirar mest tung musik.. men spelar även cleana riff också.

tacksam för svar

Ha´t

Alex

Postat

ok, tack för alla förslag.

Men det är ingen som vet om något element som låter som gamla shadow?

Postat

Hör du att de "gamla otäcka" elementen låter sämre då? (du skrev inget om det) Om du spelar in lådan kan du ju micka vilket av elemnten du vill. Lika live.

Du kanske tom får lite bättre ljud med två olika element.

Postat

Iofs... Men om man säger så här så låter inte dom speciellt mycket. De blir betydligt överröstade av EV elementen.

Tror i grund och botten att personen som en gång i tiden byggde lådan ..köpte 2st shadow och sedan plockade han dit 2 ytterliggare som låg och skräpade 🙂 Kan fota lådan inuti får ni se.

Postat
Iofs... Men om man säger så här så låter inte dom speciellt mycket. De blir betydligt överröstade av EV elementen.

Tror i grund och botten att personen som en gång i tiden byggde lådan ..köpte 2st shadow och sedan plockade han dit 2 ytterliggare som låg och skräpade 🙂 Kan fota lådan inuti får ni se.

Det kanske är högre ohm-tal på de gamla otäcka? Jag skulle satsa på Celestion typ 30 watt. Till elgitarr is Celstion the shit.

Postat
Det kanske är högre ohm-tal på de gamla otäcka? Jag skulle satsa på Celestion typ 30 watt. Till elgitarr is Celstion the shit.

Tänker du på vintage 30´s då eller???

Har inte haft med mig en multimeter ner till repan och kollat än. Men det skulle inte förvåna mig!?

Är det ens möjligt att blanda 16ohm och 8ohm element?

ehh jag kollar upp kopplingschema på google, och kopplar bort de gamla så inte något förstörs.

Postat

Kollade i lådan härom dagen.

2st black shadow´s och 2st Hi Fi Gamma sitter det.

Tror jag sätter Black shadows i botten och sätter ett par nya vintage 30´s överst.

Verkar vara en fin kombination

eller va tror ni?

Postat
Kollade i lådan härom dagen.

2st black shadow´s och 2st Hi Fi Gamma sitter det.

Tror jag sätter Black shadows i botten och sätter ett par nya vintage 30´s överst.

Verkar vara en fin kombination

eller va tror ni?

Länka till båda elementen!

Postat
Länka till båda elementen!

Pinsam fråga men...

Vad menar du?

Postat

I Marshalls fyrtolvlådor sitter det väl Celestion, om det nu är 30 watt eller vad är.

På min förra lilla combo, en Fender Blues junior, bytte jag orginalelementet, det stod det Fender på, till ett Celestion Greenback (tror det hette greenback) i tron att ljudet skulle bli mkt bättre. Fast inte fan hörde jag nån skillnad alls, det lät precis lika.

Gamma Hifi? Det lät inte helt rätt till elgitarr...

Postat (redigerat)
Pinsam fråga men...

Vad menar du?

Har du tillgång till Thiele Small parametrarna på de gamla EV-elementen och de element du funderar på att sätta dit?

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.