JJMusik Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Har ju en annan tråd igång ikväll då vi försöker få igång halion och cubase 4 på en kompis nyinköpta mac. Håller på att spy på det nu. Vi gör låtar tillsammans och tanken är att han ska kunna börja göra lite låtskissar hemma som jag sedan kan slänga in i mitt stora Cubase 5 och assigna till mina vst-is Han kan ju naturligtvis lika bra jobba i garageband som verkar vara ett mycket trevligt program. Ett STORT problem är ju dock att GB inte verkar supporta Export av midi ??? Vilket betyder att projekten ligger låsta i hans dator. Eller har någon en snillelösning som inte är allt för meckig?
nilsL Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Frånvaron av midi-export är verkligen ett mysterium, men jag tror att det går att öppna GarageBand-projekt i Logic och därifrån exportera till midi. Är det någon som känner till en lösning som inte involverar Logic vore det intressant att höra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.