Jump to content
Annons

Drumkits from hell

Recommended Posts

Bob rock (oregistrerad)
Postat

😉 Jag ahr skaffat drumkits from hell! men hur får jag det att funka i Cubase

Jag kan inte plocka in samplingarna och looparna!? Cubase säger att detta är okänt format?? jag blir tokig!?

Annons
Postat
Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, så går det mycket lättare... 😉

I första versionen också? Jag köpte denna för ett tag sedan men såg inte skymten av någon VSTi på skivorna? Menar du inte Superior?

Postat
Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, så går det mycket lättare... 😄

I första versionen också? Jag köpte denna för ett tag sedan men såg inte skymten av någon VSTi på skivorna? Menar du inte Superior?

Det står i alla fall på kartongen - fast jag har 2:an (inte Superior alltså), så jag vet inte om version 1 innehöll det... Om det inte är något vanligt WAV-format på samplingarna, så borde det ju i alla fall finnas någon sorts uppspelare, kan man tycka... 😆

Postat
Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, så går det mycket lättare... 😠

Superior har en egen sampleplayer/gränssnitt utvecklat av toontrack själva.

Postat

Nej, DFH original har ingen Sample player, så du måste ha en sampler för att trigga resp. sampling. Det finns färdiga "templates" för de flesta "drumsamplers" (Battery, DR-008, LM-4 också om jag inte minns fel)

/M

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.