djonas Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 (redigerat) Hej pĂ„ er alla glada! TĂ€nkte jag skulle prova min kreativitet och göra en lĂ„t baserat pĂ„ 10 st ackord som ni vĂ€ljer. đ Jag tĂ€nkte mig att var och en som svarar pĂ„ denna trĂ„d fĂ„r vĂ€lja varsitt ackord dvs jag kommer att anvĂ€nda mig av de 10 första ackordförslagen som kommer in. đ (En annan tanke var att alla skulle fĂ„ ange 10 ackord var i sitt svar, men det kĂ€nns inte som lika stor utmaning) * För att det ska bli sĂ„ roligt som möjligt önskar jag att ni försöker nollstĂ€lla er helt och bestĂ€mma er för typ 2 st ackord som ni tycker ska vara med i lĂ„ten innan ni skrollar ner och ser vad alla andra har skrivit. NĂ€r ni bestĂ€mt er; * Skulle ingen före er ha skrivit det ackord ni tĂ€nkte pĂ„ först sĂ„ skriv det. * Skulle nĂ„gon annan före er redan ha valt det ackord som ni tĂ€nkte pĂ„ sĂ„ vĂ€lj det ackord som ni tĂ€nkte som nr 2. Som avslutning tĂ€nkte jag att de personer som svarar som nr 11 och framĂ„t fĂ„r den stora Ă€ran att tycka till om genre pĂ„ lĂ„ten, tillsammans med en motivering varför. (detta helt enkelt för att trĂ„den inte ska dö ut efter typ 2 dagar) đ Jag förmodar att genreförslagen kommer att ge lĂ„ngt mer Ă€n 1 svar och dĂ€rför tĂ€nkte jag helt enkelt göra sĂ„ att jag vĂ€ljer ut den genre till lĂ„ten som följs av den bĂ€sta motiveringen. đ Hoppas pĂ„ mĂ„nga svar! đ Mvh / Djonas Redigerat 9 januari 2005 av djonas
wonderboy Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 C#moll Ă€r snyggt pĂ„ gitarr. Speciellt om Du lĂ„tar de tvĂ„ ljusa strĂ€ngarna (E & H) vara lösa. Denna lösning kan med fördel anvĂ€ndas pĂ„ ett annat favoritackord, som nĂ„gon redan föreslagit, nĂ€mligen F#moll. Jag har i och för sig svĂ„rt att tĂ€nka mig att det blir punk eller Black Metal dĂ„ men vem vet...... Lycka Till och kul idĂ©! đ
Henke Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 C#moll Ă€r snyggt pĂ„ gitarr. Speciellt om Du lĂ„tar de tvĂ„ ljusa strĂ€ngarna (E & H) vara lösa. DĂ„ kallas det C#m7 đ
djonas Postat 9 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2005 Ok gött nu har jag 10 st ackord! đ Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11. En hĂ€rlig blandning! đđ Nu skulle jag vilja ha genreförslag pĂ„ lĂ„ten. đź Glöm inte att motivera. đ Tack för alla snabba svar sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt. Hare gött! Mvh / djonas
djonas Postat 9 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2005 Sorry Grahn, men jag har precis fĂ„tt ihop 10 st ackord. Men du fĂ„r gĂ€rna ge förslag pĂ„ genre. đź
godhead Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 kan inte bli annat Àn progressiv metal av det dÀr.... eller free jazz
Neosus Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Hehe!! đź ...jag röstar för proggresiv metal. đ
tryff Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 country..... "DÀr satt jag framför tv'n med en kall sofiero zappa mellan robinson och farmen örebro dÄ ringer telefonen..... ja...vad hÀnder sen...dÀr har du textförslag
djonas Postat 9 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2005 haha va roligt... đ Tack sĂ„ mkt tryff Jag funderade just pĂ„ om jag skulle göra lĂ„ten instrumental eller kanske lĂ€gga pĂ„ lite sĂ„ng. Hade ju varit roligt med nĂ„n kul text till en helt utflippad lĂ„t. đź
Reggaekungen (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Ok gött nu har jag 10 st ackord! đFmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11. En hĂ€rlig blandning! đ đł Nu skulle jag vilja ha genreförslag pĂ„ lĂ„ten. đ Glöm inte att motivera. đ Tack för alla snabba svar sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt. Hare gött! Mvh / djonas "REGGAE" đ
Viktor Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. đ
Neko Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. đ DĂ€r har vi en utmaning. đł
zeblar Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Synth. NÄtt SF tema... gÀrna baserat pÄ nya enterprise serien, om jag fÄr vara sÄ precis. Om jag fÄr vÀlja dvs. Lycka till.
HĂ„kan Ekberg Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Ta SF temat, gör en mainstream poplĂ„t med kul text i reggaestuk đ± HĂ„kan
Vallhagen Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. đ DĂ€r har vi en utmaning. đ Möjligen blir utmaningen Ă€nnu större om du gör en barnkammarvisa av det hĂ€r! Mainstream barnvisa i baktakt! SF-tema... Det Ă€r klart du mĂ„ste ha sĂ„ng. Annars Ă€r det för lĂ€tt đđ± ...men jag fick ju med ett ackord, sĂ„ jag kanske Ă€r diskad frĂ„n genreurvalet:)
D Vibe Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Kanske lite ambient med drum'n'bass-trummor i EBM-stuk blandat med dansband, pop, metal och chipmusik? Ăsch, glöm det đ /Daniel
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 galning! jag lÀgger gÀrna stÀmmor sen nÀr du har nÄgot att arbeta med. oavsett stil
djonas Postat 10 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 10 januari 2005 ...men jag fick ju med ett ackord, sĂ„ jag kanske Ă€r diskad frĂ„n genreurvalet:) Nej nej absolut inte đđ
Vallhagen Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Det var ju en trĂ„d uppe kring "kvintcirkeln" för nĂ„gra veckor sen... Du kanske kan citera nĂ„gra sakliga inlĂ€gg dĂ€rifrĂ„n i din text? https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=kvintcirkeln SĂ„ hĂ€r skrev Grahn, kanske funkar som refrĂ€ng: //: AlltsĂ„, kvintcirkeln finns dĂ€r...utan att man vet om det...nĂ€r man inte vet :// Det Ă€r ju fan poesi i sammanhanget đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.