Jump to content
Annons

Ge mig 10 st valfria ackord!


djonas

Recommended Posts

Hej på er alla glada!

Tänkte jag skulle prova min kreativitet och göra en låt baserat på 10 st ackord som ni väljer. 🙂

Jag tänkte mig att var och en som svarar på denna tråd får välja varsitt ackord dvs jag kommer att använda mig av de 10 första ackordförslagen som kommer in. 😉

(En annan tanke var att alla skulle få ange 10 ackord var i sitt svar, men det känns inte som lika stor utmaning)

* För att det ska bli så roligt som möjligt önskar jag att ni försöker nollställa er helt och bestämma er för typ 2 st ackord som ni tycker ska vara med i låten innan ni skrollar ner och ser vad alla andra har skrivit.

När ni bestämt er;

* Skulle ingen före er ha skrivit det ackord ni tänkte på först så skriv det.

* Skulle någon annan före er redan ha valt det ackord som ni tänkte på så välj det ackord som ni tänkte som nr 2.

Som avslutning tänkte jag att de personer som svarar som nr 11 och framåt får den stora äran att tycka till om genre på låten, tillsammans med en motivering varför. (detta helt enkelt för att tråden inte ska dö ut efter typ 2 dagar) 😉

Jag förmodar att genreförslagen kommer att ge långt mer än 1 svar och därför tänkte jag helt enkelt göra så att jag väljer ut den genre till låten som följs av den bästa motiveringen. 🙂

Hoppas på många svar! 😛

Mvh / Djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

C#moll är snyggt på gitarr. Speciellt om Du låtar de två ljusa strängarna (E & H) vara lösa. Denna lösning kan med fördel användas på ett annat favoritackord, som någon redan föreslagit, nämligen F#moll. Jag har i och för sig svårt att tänka mig att det blir punk eller Black Metal då men vem vet...... Lycka Till och kul idé! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂

Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11.

En härlig blandning! 😆🙂

Nu skulle jag vilja ha genreförslag på låten. 😮

Glöm inte att motivera. 😉

Tack för alla snabba svar så här långt.

Hare gött!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

haha va roligt... 🙂

Tack så mkt tryff

Jag funderade just på om jag skulle göra låten instrumental eller kanske lägga på lite sång. Hade ju varit roligt med nån kul text till en helt utflippad låt. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Reggaekungen (oregistrerad)
Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂

Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11.

En härlig blandning!  😆  😳

Nu skulle jag vilja ha genreförslag på låten. 😉

Glöm inte att motivera.  😉

Tack för alla snabba svar så här långt.

Hare gött!

Mvh / djonas

"REGGAE" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara lite kul om du försökte göra en jättemainstream poplåt av ackorden. 🙂

Där har vi en utmaning. 🙂

Möjligen blir utmaningen ännu större om du gör en barnkammarvisa av det här!

Mainstream barnvisa i baktakt! SF-tema...

Det är klart du måste ha sång. Annars är det för lätt 😎😱

...men jag fick ju med ett ackord, så jag kanske är diskad från genreurvalet:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en tråd uppe kring "kvintcirkeln" för några veckor sen... Du kanske kan citera några sakliga inlägg därifrån i din text?

https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=kvintcirkeln

Så här skrev Grahn, kanske funkar som refräng:

//: Alltså, kvintcirkeln finns där...utan att man vet om det...när man inte vet ://

Det är ju fan poesi i sammanhanget 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...