Jump to content
Annons

addictive drums


Bloeas

Recommended Posts

Annons
alex30free (oregistrerad)

hej, men det står så här

OBS! Denna produkt beställs mot rekvisition och säljs endast till skolor och musikutbildningsinstitutioner. Kan ej säljas till elever.

emusic.se har AD för 1395:-, billigaste jag har sett.
Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

hej, en fråga till ang. addictive...

jag brukar använde 3 olika kicks och 3-4 olika snares i samma låt som ska låta rätt så liknande!

Hur smidigt är det att sätta upp ett sådant kit?

//Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, en fråga till ang. addictive...

jag brukar använde 3 olika kicks och 3-4 olika snares i samma låt som ska låta rätt så liknande!

Hur smidigt är det att sätta upp ett sådant kit?

//Alex

Inte jättesmidigt - kitpiece slots:en i Addictive Drums är fasta. Du kan alltså inte ladda in fler baskaggar eller fler virveltrummor i samma instans av AD - så du får skapa ett till spår med Addictive Drums på. Vad använder du de olika virveltrummorna till? Om vitsen är att komma runt problemet att alla slag på virveltrumman låter exakt likadana så finns det redan funktionalitet i Addictive Drums för det - alla trummor är multisamplade med flera samplingar för varje velocity-lager.

Ladda hem demoversionen av Addictive Drums och testa, så får du en bra uppfattning om hur programmet funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

jadå!

kör just nu DFH inköpt 2003 (uppmappat i Groove Agent One), men det är mkt meckande med room mickarna och close...! Men i och med man har spelat in varje kick eller snare med upp till 12 olika slagstyrkor så kan man köra flera samma kicks och därmed får en mer naturlig kick eller snare sound - liknande en trummis inte alltid träffar lika starkt eller precis på varje beat

quote name='fender__' date='2010-02-18, 13:07' post='1037502']

Låter de bra? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
hej, men det står så här

OBS! Denna produkt beställs mot rekvisition och säljs endast till skolor och musikutbildningsinstitutioner. Kan ej säljas till elever.

Nä det är bara för studenter och skolor. I annat fall är det det vanliga standardpriset på AD som gäller. Såna här pluggar, ja allra flesta, har samma pris överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

Jag är student, men inte ens då gäller det priset!

Nä det är bara för studenter och skolor. I annat fall är det det vanliga standardpriset på AD som gäller. Såna här pluggar, ja allra flesta, har samma pris överallt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...