Jump to content
Annons

Kx driver


Zauron_87

Recommended Posts

Jag har installerat kx drver till mitt ljud kort nu och kan äntligen spela in guran i cubase. Men när jag har lagt in ett spår trummor och har spelat in guran sen när jag lyssnar på det så blir det något konstigt dubbel ljud med trummorna var inne och kolla på inställningarna i kx och skruva där hitta inte vad det var som kan va fel mitt ljud kort är ett sound blaster 5.1 live. win 2000 kör ja med. plz tipps

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många Soundblaster-användare gör misstaget att inte kika i ljudkortets egen mixer. Där är förmodligen "What U Hear" ikryssat för inspelning istället för "Line in" eller vad du vill använda. 😛

"What U Hear" gör att "Det du hör" spelas in, och spelar du upp trummor blir även trummorna inspelade på samma spår.

Hur du patchar om "What U Hear" till "Line in" med kX-drivrutinens mixer vet jag inte. Men du kanske hittar den själv? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med kolla följande:

- On the mixer AC'97 page, the recording source should be "line in" (or whatever you want to record) and the volume knob should be all the way down.

- On the mixer in- and output page, AC'97 input should be turned on.

- On the recording page, seems like this page doesn't matter at all. (Maybe the ASIO recording doesn't pass through this page.)

- And the final thing: in the DSP, make sure you disconnect the two AC'97 input from the prolog to the xrouting.

(Orkade inte översätta från http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=44031 )

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...