Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hade tänkt kõpa en billig bärbar dator som endast ska anvãndas till inspelning. vad är minimum prestanda jag behöver? finns det någon dator ni rekommenderar.

Annons
Postat
hade tänkt kõpa en billig bärbar dator som endast ska anvãndas till inspelning. vad är minimum prestanda jag behöver? finns det någon dator ni rekommenderar.

Toshiba P300-1EC

9400 SEK

Postat
9400 tycker jag inte är speciellt billigt. jag har ett externt ljudkort.

Ja lycka till att finna en "bra" bärbar för studiobruk under 5000.

Postat
Ja lycka till att finna en "bra" bärbar för studiobruk under 5000.

den bärbara jag har nu är snart 3 år gammal och kostade 10k. den fungerade hur bra som helst.

min stationära ha är en p4 3ghz 1024 ram och fungerar hur bra som helst såjag ser inte varför jag skulle behöva bättre än det så länge ljudkortet stöds.

har edirol m16 ljudkort

skriver från mitt ps3 vilket är svindrygt därför jag försöker hålla allt kort

Postat
den bärbara jag har nu är snart 3 år gammal och kostade 10k. den fungerade hur bra som helst.

min stationära ha är en p4 3ghz 1024 ram och fungerar hur bra som helst såjag ser inte varför jag skulle behöva bättre än det så länge ljudkortet stöds.

har edirol m16 ljudkort

skriver från mitt ps3 vilket är svindrygt därför jag försöker hålla allt kort

Ja alla har inte samma krav tydligen. Fast vad är kravet, är det ens är möjligt att sitta med windows, studio program på 1gig ram 🙂.

Postat
...är det ens är möjligt att sitta med windows, studio program på 1gig ram 🙂.

Jupp, funkar utmärkt. Ett nedskalat XP tar bara 105 Mb RAM (och svarar väldigt snabbt om man har tweakat).

Postat
Jupp, funkar utmärkt. Ett nedskalat XP tar bara 105 Mb RAM (och svarar väldigt snabbt om man har tweakat).

Wheey, fett 🙂

Vart finner man det?

Postat
Ja alla har inte samma krav tydligen. Fast vad är kravet, är det ens är möjligt att sitta med windows, studio program på 1gig ram 🙂.

kan vara så att den har 2048mb kommer inte riktigt ihåg. jag är iallafall ute efter att veta minimum reqs och sedan kommer jag lägga på lite för att vara säker. polisen tog mina datorer så jag kommer få tillbaka de sen, men det spelar ingen roll hur oskyldig man är för idioterna håller ändå grejerna minst ett halvår så behöver en billig dator tills vidare

Postat

Om man får fråga, varför tog de datorerna för? :S

Postat
Om man får fråga, varför tog de datorerna för? :S

misstänkt för brott grovt nog till att ta dem. iofs beslagtar de nästan datorerna bara man går mot röd gubbe så. min flickvän fick svåra psykiska men efter att ha suttit anhållen i fyra dagar också men det är fan inte ens lönt att anmäla när de ändå står över lagen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.