Gäst Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 har installerat ljudkort m-audio, fast track pro. det verkar funka bra, dock hänger sig cubase 5 alltid när jag ska stänga programmet nu. det går bra att lyssna och spela in och så men sen det sista man gör, stänger hela programmet så går prosessorn på 100 procent och man är tvungen att "döda" programmet. har ni koll på vad som kan vara galet? tack
Vallin Postat 29 januari 2010 Postat 29 januari 2010 har installerat ljudkort m-audio, fast track pro. det verkar funka bra, dock hänger sig cubase 5 alltid när jag ska stänga programmet nu. det går bra att lyssna och spela in och så men sen det sista man gör, stänger hela programmet så går prosessorn på 100 procent och man är tvungen att "döda" programmet. har ni koll på vad som kan vara galet? tack Långskott, men värt att prova: Jag har samma problem med en USB controller (korg mikrokontrol). Om jag ser till att stänga av den innan jag stänger av Cubase så funkar det som det ska. Om jag däremot har controllern igång så hänger sig Cubase vid avstängning. Så: Om ditt ljudkort har en on/off kan du prova att stänga av den.
oioioi Postat 29 januari 2010 Postat 29 januari 2010 Så: Om ditt ljudkort har en on/off kan du prova att stänga av den. Det ska jag testa, jag har också problem med att Cubase ibland hänger på slutet. Och ljudkort från M-audio.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.