Jump to content
Annons

fönster till mickbås?


prototyp

Recommended Posts

Hej! Håller på med ett mickbås bygge (som ni kan hitta här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=72563) och jag undrar vad för fönster man ska ha! Någon som vet?

Jag har tänkt köpa ett tre glas fönster som är 50x50.. Kan det duga? 😲

Spelar det någon roll att fönstret är okpol eller vad det heter?

Alltså att det går att vinkla såhär:

okpol_obrotowe.jpg

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då glas är väldigt reflektivt så skulle jag välja så litet fönster som möjligt. Om det går att vinkla (som bilden visar) så kan detta innebära att det inte är lika tätt (i skarvarna) som ett normalt fönster och detta skulle i så fall vara negativt.

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

50x50 är väll rätt litet? För att vara ett fönster..

Det förstår jag 😮 Men om det läcker ljud eller något liknande får jag väll försöka lösa det på någon sett..

Man kanske t.o.m kan limma ihop fönstret eller något sånt konstigt? 😲 Något måste ju finnas att göra..

Fönster brukar vara så grymt dyra men detta hitta ja för 300 spänn (inte ens hittat något annat fönster i rätt storlek innan eller efter) så jag ska nog slå till 😄 Något mer man bör tänka på?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

En poäng till dig Gilbert 😛

Har ärligt talat inte tänkt på det.. Självklart vill jag ha ett så tätt fönster som det går men tyvär kan jag inte köpa något super dyrt 🙁

Men som man brukar säga.. Man får väll vad man betalar för 😛

Dock så köpte jag en jätte fin vit slät dörr för 200kr till båset! Bra pris för den dörren tycker jag.

Men tre glas måste väll iallafall vara bättre än t.ex 2(som man ser mest på blocket t.ex)? 😛

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...