alex30free (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 En kompis som är på semester bad mig hämta upp denna Digidesign 192 I/O av nån studio som han jobbade i förut! Gjort och nu när jag har den hemma tänkte jag att jag skulle testa koppla in den i datorn hemma hos mig, men tjena mittbena.... HUr eller var ska jag koppla vad??? Nån som kan hjälpa till?
Anders F Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Funkar det ens att koppla in utan ett core-kort? HAr aldrig tänkt på det eller testat. Jag har kopplat iaf en kabel mellan primary port till mitt core-kort. MVH Anders
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 ADAT eller S/P-DIF och ev. Word Clock. Externa anslutningar kan du ansluta med dom formaten ja. Men mot datorn måste du köra primary port mot ett Core-kort.
KillwithSkill Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Funkar det ens att koppla in utan ett core-kort? HAr aldrig tänkt på det eller testat. Jag har kopplat iaf en kabel mellan primary port till mitt core-kort. MVH Anders Håller med. Det där går inte alls!
alex30free (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 worldclock för syncningen då ! Kan man köra så många kanaler då?
Gilbert Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Håller med. Det där går inte alls! Kan man inte använda en 192 I/O som extern AD/DA?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Kan man inte använda en 192 I/O som extern AD/DA? Nej inte om du inte kör den mot ett Core-kort.
Gilbert Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Nej inte om du inte kör den mot ett Core-kort. Varför är jag förvånad? Kommunist-Digi...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 (redigerat) Varför är jag förvånad? Kommunist-Digi... Det finns ett par sekter som lindar dig kring sitt finger och som man bör passa sig för. Jehovas vittnen, Linn och Digidesign. Redigerat 17 januari 2010 av Analogfreak
Anders F Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Nej inte om du inte kör den mot ett Core-kort. Och det är ju en av pro tools styrkor gentemot exempelvis extern DSP-kraft. Här tar korten även hand om all signalhantering utanför ditt daw, inuti ditt daw samt pluggar från valfri tillverkare. Hursomhelst, säg vad man vill om att digidesign låser sin hårdvara till sin mjukvara. Den diskussionen har ju funnits i ett antal år. Men den diskussionen är ju inget att ödsla tid på. Finns gott om alternativ! Välj ett annat bara då 🙂 Till TS, testa den hos din kompis istället! MVH Anders
alex30free (oregistrerad) Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 SÅ man är alltså nästan tvungen att ha ett Core kort för att kunna använda hela grejen fullt ut!?
Hellpig Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 (redigerat) Tråden handlar om hur inkopplingshjälp, försök hålla debatten till det - starta en ny tråd om Digidesigns gnidenhet om så önskas... (påpekande efter anmälningar mot off topic). Redigerat 19 januari 2010 av Hellpig
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.