Jump to content
Annons

Sångare/sångerska sökes till produktion


cRiTza

Recommended Posts

Hej, jag har en låt som jag nyligen knåpat ihop och tycker inte att jag får till sången ordentligt själv.

Det jag har svårt med är artikulering och mitt engelska uttal är inte perfekt.

Undrar då om någon känner sig manad att sjunga på låten.

Har du lust att göra det för skojs skull är det ok, vill du göra en seriösare grej är det också ok.

OBS detta är en skiss, ingen färdig produktion, jag har lagt ner 3 timmar på den och har vers och refräng.

Har lite sång på den, även om det mest är en riktlinje. Hade lika gärna kunnat sjunga läderkeps 100 gånger på rad.

Lyssna, och om det faller er i smaken så hör gärna av er så får vi se om det blir ett möjligt samarbete eller vad det blir.

mvh christer

Länkar till låten här.

http://www.mediafire.com/?lhejtdnem2d

EDIT Har gjort klart mer nu, men den är mixad i lurar så nivåerna i diskanten kommer väl inte ligga så bra antar jag. Är lite småpill kvar, men strukturen är färdig.

Skall försöka komma på någon text osv, samt byta ut lite ljud här och där o tajta till lite.

Redigerat av cRiTza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, jo ja skickade tillbax, fan va skumt ska checka igen.

Ok jag svarade på när du skrev typ "Hur skall vi göra, jag har inspelningsmöjligheter hemma............................."

Sen fick jag inget svar efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

mattias_k (oregistrerad)

Hey, schysst låt!

Gillar inte genren egentligen, men satt och trummade med utan att tänka på det.

Bara off-topic, för jag är ingen sångare, men lite beröm skadar inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey, schysst låt!

Gillar inte genren egentligen, men satt och trummade med utan att tänka på det.

Bara off-topic, för jag är ingen sångare, men lite beröm skadar inte 🙂

Extra kul att höra när jag inte förväntat mig någon feedback alls, tack för det =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hej, jag har en låt som jag nyligen knåpat ihop och tycker inte att jag får till sången ordentligt själv.

Det jag har svårt med är artikulering och mitt engelska uttal är inte perfekt.

Undrar då om någon känner sig manad att sjunga på låten.

Har du lust att göra det för skojs skull är det ok, vill du göra en seriösare grej är det också ok.

OBS detta är en skiss, ingen färdig produktion, jag har lagt ner 3 timmar på den och har vers och refräng.

Har lite sång på den, även om det mest är en riktlinje. Hade lika gärna kunnat sjunga läderkeps 100 gånger på rad.

Lyssna, och om det faller er i smaken så hör gärna av er så får vi se om det blir ett möjligt samarbete eller vad det blir.

mvh christer

Länkar till låten här.

http://www.mediafire.com/?lhejtdnem2d

EDIT Har gjort klart mer nu, men den är mixad i lurar så nivåerna i diskanten kommer väl inte ligga så bra antar jag. Är lite småpill kvar, men strukturen är färdig.

Skall försöka komma på någon text osv, samt byta ut lite ljud här och där o tajta till lite.

Tja!

Är verkligen intresserad.

Skulle kunna skicka något klipp till dig om du vill höra hur jag låter osv.

Skriv om du är intresserad! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysna på Camel!

Jag lyssnade på Camel, och jag känner nu att jag har några val.

1 Aldrig mer göra musik för att du sa att det inte duger som låt.

2 Göra fruktansvärt mycket mer musik eftersom jag blev så inspirerad av att lyssna på camel

3 Aldrig mer göra musik eftersom camel var det bästa i världen och jag bleknar i skuggan av deras storhet

4 Inte bry mig speciellt mycket om din kommentar eller camel

Jag väljer nummer 4

Vet inte riktigt hur jag skall tolka dina 2 inlägg?

Om du inte tycker att låten är bra så kan du väl åtminstonde ge lite feedback på låten istället för att hänvisa till att lyssna på camel.

Förstår inte vad du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte riktigt att din låt håller.

Jag vet att den skullle kunna hållla.

Men för mig är det en dålig låt som inte håller.

Förlåt att jag säger så .

Hoppas att du har rättt!

Du behöver inte be om ursäkt för din åsikt, jag blev lite förvirrad av ditt inlägg bara.

Nu vet jag, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte riktigt att din låt håller.

Jag vet att den skullle kunna hållla.

Men för mig är det en dålig låt som inte håller.

Förlåt att jag säger så .

Hoppas att du har rättt!

Nu ber jag om ursäkt istället, helt onödigt inlägg av mig också.................=(

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är väl detta en låt. Basen är kanske lite lång och otajt i början, eller så kan vi kalla den experimentell så kommer vi undan med den också. Strax efter 2 minuter och strax efter 3 minuter så förekommer dock en slags delayeffekt på rösten, som inte är så lyckad kanske. Solona i låten är något av det bästa med kompositionen. Inte alls förväntade och inte klippa och klistra-identiska heller. Lagom längd. En tillbakadragen sång som kanske egentligen skulle fungera som det är, men du vill ha någon som sjunger ut mer kanske? För att vara artificiella instrument så tycker jag tillhör det bättre på skalan, inom genren alltså. Inte alls monotont eller tråkigt på något sätt - ett låtbygge.

Så alltså vadå, detta var helt ok, tycker jag.

En bra start på min dag!

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Visst är väl detta en låt. Basen är kanske lite lång och otajt i början, eller så kan vi kalla den experimentell så kommer vi undan med den också. Strax efter 2 minuter och strax efter 3 minuter så förekommer dock en slags delayeffekt på rösten, som inte är så lyckad kanske. Solona i låten är något av det bästa med kompositionen. Inte alls förväntade och inte klippa och klistra-identiska heller. Lagom längd. En tillbakadragen sång som kanske egentligen skulle fungera som det är, men du vill ha någon som sjunger ut mer kanske? För att vara artificiella instrument så tycker jag tillhör det bättre på skalan, inom genren alltså. Inte alls monotont eller tråkigt på något sätt - ett låtbygge.

Så alltså vadå, detta var helt ok, tycker jag.

En bra start på min dag!

Tack.

Tack för feedback, delayen på sången är inte lyckade alls, och ihopslafsade för att snabbt få till någonting.

Basen i början, är lång skriver du. Menar du då att den går för länge själv? Att den är otajt kan jag hålla med, jag antar då at du menar att den faller ur gunget som den bitvis ligger i. Annars är det ju midiklossar som inte är kvantiserade på 16 delar om jag minns rätt, så otajt i den bemärkelsen är den ju inte.

Solona i låten, syftar du då på det som jag tänkt som refräng, alltså från 1.02 t.ex?

Min röstinspelning är inte speciellt bra och jag kan endast med stor möda prestera något bättre så därav vill jag att någon annan skall sjunga på låten eftersom jag tror att den kan bli bra med rätt sångare/sångerska.

Men som det är i nuläget faller ju hela produktionen(som jag för övrigt pillar vidare på) på sången, och det vill vi ju inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...