Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halli hallÄ!

Jag har haft ett mycket skumt problem lÀnge nu, problemet Àr att vid uppspelning av ljud sÄ hackar det till med jÀmna mellanrum. Det spelar ingen roll vilket program jag anvÀnder, ljudet hackar i alla möjliga fall. Det som Àr mest skumt Àr att jag har under tiden som gÄtt bytt moderkort, ram-minnen, processor och tillochmed ljudkort samt operativsystem men hacket försvinner inte!

I pro tools nÀr jag spelar upp ljud stannar allting upp efter ca en minut och det kommer upp en liten ruta dÀr det stÄr " The operating system held off interrupts for too long. If this occurs often, try increasing the H/W Buffer Size in the Playback Engine Dialog (-9092)" Men trots att jag ökar fungerar det inte och nÀr jag tar det pÄ max alltsÄ 2048 kommer det upp en ruta dÀr det stÄr " Audio processing is conflicting with other CPU tasks. If this occurs often, reducing the H/W Buffer Size may help prevent the problem" men det har jag prövat pÄ det minsta möjliga men dÄ dyker den första rutan upp igen! Jobbigt moment 22.

Vad den kan krocka med har jag ingen aning om för tillochmed nÀr jag precis hade installerat en ny version av xp och endast installerat protools hÀnde samma sak. Dock installerade jag windows 7 förut och dÄ hackade det inte men dÄ fanns massa andra problem med hÄrdvaror som inte hade stöd för windows 7.

Är det nĂ„gon som vet vadihelvete det kan vara för problem?

Har nÀstan börjat misstÀnka att det bor ett spöke i min dator eller nÄt?

MVH// Theo

Annons
Postat
  Theeoo sa:
Halli hallÄ!

Jag har haft ett mycket skumt problem lÀnge nu, problemet Àr att vid uppspelning av ljud sÄ hackar det till med jÀmna mellanrum. Det spelar ingen roll vilket program jag anvÀnder, ljudet hackar i alla möjliga fall. Det som Àr mest skumt Àr att jag har under tiden som gÄtt bytt moderkort, ram-minnen, processor och tillochmed ljudkort samt operativsystem men hacket försvinner inte!

I pro tools nÀr jag spelar upp ljud stannar allting upp efter ca en minut och det kommer upp en liten ruta dÀr det stÄr " The operating system held off interrupts for too long. If this occurs often, try increasing the H/W Buffer Size in the Playback Engine Dialog (-9092)" Men trots att jag ökar fungerar det inte och nÀr jag tar det pÄ max alltsÄ 2048 kommer det upp en ruta dÀr det stÄr " Audio processing is conflicting with other CPU tasks. If this occurs often, reducing the H/W Buffer Size may help prevent the problem" men det har jag prövat pÄ det minsta möjliga men dÄ dyker den första rutan upp igen! Jobbigt moment 22.

Vad den kan krocka med har jag ingen aning om för tillochmed nÀr jag precis hade installerat en ny version av xp och endast installerat protools hÀnde samma sak. Dock installerade jag windows 7 förut och dÄ hackade det inte men dÄ fanns massa andra problem med hÄrdvaror som inte hade stöd för windows 7.

MVH// Theo

Det enda du tyvĂ€rr kan göra Ă€r att slĂ€nga ut skrĂ€pet Ă„ bereda plats för en riktig musikdator dvs en Mac 😆

SkÀmt Äsido har hört talas om det problemet hos bekanta en kompis fick formatera hela kalaset för att fÄ bort problemet.

Hoppas du kommer undan lindrigare.

Postat
  Theeoo sa:
Halli hallÄ!

MVH// Theo

PC och Pro Tools kan vara lite knepigt. Drivrutinerna till Windows 7 Àr en betaversion och Àr inte officiellt kompatibel Ànnu. MÄnga har fÄtt det att fungera och berÀttar om det pÄ duc.digidesign.com

Det lÄter som om du har hÄrdvaruproblem, det du skriver Àr att du bytt nÀstan allting i datorn, och dÄ kommer min frÄga vad du har för grafikkort och speciellt hÄrddisk som du spelar in pÄ?

Det finns vissa saker man kan stÀnga av som ocksÄ kan störa, men lÀmna mer detaljerad information om din dator, moderkort minne grafikkort hÄrddiskar och program som körs i bakgrunden i windows.

Postat
  Theeoo sa:

Ja, om man bytt ut sÄ mycket grejer och ett fel fortfarande Äterkommer sÄ Àr det lÀtt att bli vidskeplig. Har du sÀkerstÀllt att elförsörjningen Àr stabil? Elspök kan ge en del mysko fel ibland.

Postat

Kanske Àr nÄgot krÄngel med hÄrddisken? Eller bytte du den oxÄ?

Om inte sÄ kan du testa att formatera om den.

Mvh Rasmus

Postat

Jag har en Pentium Dual core 2.50 Ghz 3.25 gb ram minne, Geforce PCX 5750 grafikkort och moderkortet Àr ett ASUS P5Q-E. Sen har jag tvÄ hÄrddiskar en pÄ 200 gb och en pÄ 80. Jag spelar in allting pÄ 80 gb hÄrdisken dÀr jag inte har nÄgot annat Àn det. Jag har ocksÄ funderat pÄ om det kan vara nÄt elspök faktiskt, antingen det eller de bÄda hÄrdiskarna eller cd-romen för allt annat Àr ju nytt.

Att formatera om har jag prövat men utan resultat.

Postat
  Claes sa:
Kolla om det ser ok ut med DPC Latenc Checker: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Bra ide!

Ok, med pro tools brukar man rekommendera ATI grafikkort.

Vill gÀrna ha mÀrkena pÄ diskarna ocksÄ, och om det Àr SATA eller IDE.

Testa ocksÄ att stÀnga av Antivirusprogram/brandvÀgg och köra, du kan ju koppla bort internet om du blir orolig.

Ditt moderkort har ett av de bÀsta chipseten för musikproduktion med Pro Tools iallafall. Intel P45, P35 kör jag sjÀlv pÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.