Jump to content
Annons

Studiogolv.


Nordis

Recommended Posts

Hallå!

Håller på att bygga en liten studio i ett fristående hus hemma på tomten.

Är det någon som kan erbjuda en sprängskiss och/eller goda råd om hur man bör anlägga golvet?

Har förstått att det är viktigt att golvet inte är i kontakt med väggarna. Material? Uppbyggnad? Tacksam för råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar när det är ett ganska hårt material på golvet. Det går ju att lägga på mattor för att dämpa upp om man vill det. En akustisk gitarr vinner ofta på att spelas in på ett hårt golv men det finns ju såklart fler faktorer som spelar in. Det låter sällan bra att spela in en akustisk gitarr i ett typiskt vardagsrum, även om de oftast har hårda golv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade fått för mig att all form av ljuddämpning var av godo, men självklart, ju mer jag tänker på det vore naturligtvis ett hårt golv bättre ur ljudhänseende. Svårt att få en skönt krispig stålacke i ett totalt madrasserat rum förstås. Jag tackar för alla tips och börjar snickra medsamma! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Håller på att bygga en liten studio i ett fristående hus hemma på tomten.

Är det någon som kan erbjuda en sprängskiss och/eller goda råd om hur man bör anlägga golvet?

Har förstått att det är viktigt att golvet inte är i kontakt med väggarna. Material? Uppbyggnad? Tacksam för råd!

Iom att det är ett fristående hus som inte används till annat än detta projekt

tycket jag att du skall strunta helt i sådana tankar som "rum i rum" om du inte

tycker det är kul att snickra och har gott om deg.

Finns huset redan eller är det någon typ av friggebod som skall byggas?

Jag vill i alla fall gratta dig till ditt hus, det är många här på forumet som är avis på dig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...