Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Jag har precis införskaffat Logic Pro och ett Apogee-duet kort. Det enda som fattas nu Ă€r en fin mick för att spela in sĂ„ng och diverse olika instrument (mandolin, nylon- och stĂ„lstrĂ€ngad gitarr, dobro, munspel, gitarrbanjo). Finns det nĂ„gon fin kondensatormick i prisklassen 3-5000 kr som man kan spela in allt det hĂ€r med och att det lĂ„ter vĂ€ldigt bra kvalitetsmĂ€ssigt? Är ett mickbĂ„s att rekommenderas ocksĂ„?

Tack pÄ förhand!

Oliver

Redigerat av Ollart
Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

jag har en se electronics 2200t rörmicken, den tycker jag Àr bra för de pengarna...

Postat

DÄ det startas minst tvÄ trÄdar i veckan med denna frÄga sÄ skulle jag börja med att lÀsa nÄgra av de tidigare trÄdarna dÀr allt som kan sÀgas i Àmnet stötts och blötts flera gÄnger om.

Det viktigaste tipset jag kan ge dig Àr att du mÄste prova vilken mick som passar dig (om det gÀller sÄng) dÄ ingen kan veta vilken mick som passar just din röst.

Postat

Tack för alla tips. Det kommer vara vÀldigt bra till hands! Jag kan börja med att dra förbi en musikaffÀr och testa de mickar jag kollat igenom. Se electronics-micken lÄter som en bra start!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.