Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har tangentbordet och musen till min två år gamla MacBook (OSX10.4x) lagt av och jag funderar på att skaffa nya. Jag har tittat lite på trådlösa alternativ. Till min förvåning står det dock at nya trådlösa Apple-mössen och -tangentborden kräver OSX10.5.8++ och sådana där saker.

Jag låter nu dessa smileys representera min reaktion; 😮😮😲😲😛😄🙂

Betyder detta alltså att jag inte kan köpa nya Apple-tangentbord/-möss till min Apple-dator?

Att den här lustiga Magic Mouse inte fungerar till något kan jag tänka mig (den ser lustig ut). Däremot har jag hittat igen en gammal trådlös Mighty Mouse på nåt ställe som borde fungera (dessa såldes ju vid tillfället jag köpte datorn). Däremot har jag inte hittat igen något gammalt trådlöst Apple-tangentbord. Kan de nya fungera? Det låter i min värld helt sinnessjukt att något så basalt som ett tangentbord inte skulle fungera med en dator med samma tillverkare (!). Hur seriöst skall man ta kravet att tangentborden behöver OSX10.5.jättemycket.+++? I sammanhanget kan tilläggas att jag utan problem ganska regelbundet köper nya PC-grejor som utan problem fungerar med min gamla PC-dator.

Tack på förhand från en förvirrad en.. 😊

Annons
Postat

Alltså, om du har en mac med intel-processor så borde du verkligen, VERKLIGEN uppgradera till 10.5 eller 10.6, eftersom det är så SJUKT mycket bättre än 10.4...

Men en trådlös Mighty Mouse borde ju funka med din dator, men hur det är med Apples nyare trådlösa tangentbord vet jag faktiskt inte...

Postat
Alltså, om du har en mac med intel-processor så borde du verkligen, VERKLIGEN uppgradera till 10.5 eller 10.6, eftersom det är så SJUKT mycket bättre än 10.4...

Men en trådlös Mighty Mouse borde ju funka med din dator, men hur det är med Apples nyare trådlösa tangentbord vet jag faktiskt inte...

1+

/Johan

Postat

Fast då måste jag uppgradera mina PT-system, en massa Kontakt-grejor och hundra miljoner andra grejor för flera tusen. Det har jag helt enkelt inte råd med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.