Jump to content
Annons

var finns det låtar att ladda ner i wave spår för spår som man kan lära sig mixa?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

var hittar jag låtar man kan ladda ner spår för spår för att mixa själv? jag hittade en sida men där är alla trumminspelningar i en audiofil..man vill ju ha baskagge försig virvel för sig, hihat för sig osv..annars är det ju helt cp

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

jo men alla man laddar ner där är ju trummorna i ett spår..dvs bastrumma, snare, hihat osv..går ju inte att få det att låta schysst?

Postat

Jag vet inte om det finns någon samlingsbank, men jag har hört arr beastie boys hade sångspår på sida så man kunde remixa dem. Hörde också att spår till beatleslåtar fanns någonstans så man kunde göra egna mixar. Om någon vet vart man hittar beatles så är jag fett sugen!

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
jo men alla man laddar ner där är ju trummorna i ett spår..dvs bastrumma, snare, hihat osv..går ju inte att få det att låta schysst?

Det är dem inte alls. Fattar inte var du får det ifrån? ☺️ Låter det här som det från en av länkarna därifrån?

Redigerat av DieHard
Postat (redigerat)

En google sökning på M********k kan vara en bra start.

Annars tror jag det bästa är att be och få mixa någons låt här på forumet eller på något annat forum.

Finns flera trådar här folk be om hjälp med mixning i varierande stilar.

Duran-Duran hade en av sina låtar för nedladdning på deras hemsida för remix-syfte , alla spåren separerade.

Nine Inch Nails likaså har jag för mig.

Finns massor av gamla klassiker oxå på mer tvivelaktiga ställen , Stevie Wonder , Beatles , Def Leppard , Marvin Gay etc etc.

Som sagt " Goole is your friend "

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.