Jump to content
Annons

hajhaj

Recommended Posts

Uah, har ett problem. Har precis kommit igång med Logic, men jag får ett felmeddelande varje gång jag ska spela in..

screenshot

Har ställt in ljudkortet i audio preferences precis som det står i manualen.. Vad kan detta bero på?

PC,AMD Athlon XP2400+ 1,99GhZ, 512mbRAM, WinXP, ljudkort: MAYA44 MKII

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den har dykt upp för mig nån gång också vill jag minnas. Joxa lite med asio-inställningarna och kryssa av ditt interna ljudkort (PC/AV) om du nu har det igång.

(förutsätter att du kör ASIO.. annars är det nog bara att lägga ner. Logic och PC/AV är ingen bra kombination)

Link to comment
Dela på andra sajter

förmodligen.. men duvet jag är sån gröngöling på detta så ...

Välj Audio / Sample rate / 44 000 Hz eller vad det nu står. Kanske funkar om du har tur.

eller 44 1000 kanske.. Du har inga suspekta filer i audiopoolen?? (listan med audiofiler som är förknippat med dokumentet)

När du sätter audio record path, kolla så du inte tryckt på nån konstig knappt där..

Sen kolla även ljudkortets inställningar i kontrollpanelen så det inte är där det är keff.

Link to comment
Dela på andra sajter

du jag tror jag löste det nu.. på det medföljande "options"-programmet till ljudkortet så stod samplerate på "auto". ändrade även det till 44,1, och nu tycks det fungera. hoppas nu det gör det oxå så jag överhuvudtaget kan få börja lära mig grunderna i logic.

tack så mycket för hjälpen, du ledde mig in på rätt spår! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...