Jump to content
Annons

Mixa min låt som förmodligen kommer upp på spotify & itunes


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns något intresse för det som rubriken säger?

Om det finns skicka ett PM, skriv i tråden, skicka ett mail till DouglasLindqvist@hotmail.com eller adda mig på msn.

Jag söker efter någon som är rätt duktig och kan mixa helt enkelt..

Du får accapellorna plus beatet. Dock är det ej beatet som kommer på spotify p.g.a att låten som kommer på spotify (o.s.v) är en remix och "remix" beatet har min proddare men det spelar ingen roll 😄 Mixa, gör din grej sen skicka tillbaka helt enkelt 🙂

Mvh Douglas Lindqvist

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag undrar om det finns något intresse för det som rubriken säger?

Om det finns skicka ett PM, skriv i tråden, skicka ett mail till DouglasLindqvist@hotmail.com eller adda mig på msn.

Jag söker efter någon som är rätt duktig och kan mixa helt enkelt..

Du får accapellorna plus beatet. Dock är det ej beatet som kommer på spotify p.g.a att låten som kommer på spotify (o.s.v) är en remix och "remix" beatet har min proddare men det spelar ingen roll🙂Mixa, gör din grej sen skicka tillbaka helt enkelt🙂

Mvh Douglas Lindqvist

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd. Dubbelpostningar är inte tillåtna enligt forumreglerna /admin
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag undrar om det finns något intresse för det som rubriken säger?

Om det finns skicka ett PM, skriv i tråden, skicka ett mail till DouglasLindqvist@hotmail.com eller adda mig på msn.

Jag söker efter någon som är rätt duktig och kan mixa helt enkelt..

Du får accapellorna plus beatet. Dock är det ej beatet som kommer på spotify p.g.a att låten som kommer på spotify (o.s.v) är en remix och "remix" beatet har min proddare men det spelar ingen roll 😏 Mixa, gör din grej sen skicka tillbaka helt enkelt 😆

Mvh Douglas Lindqvist

Vad det än är så mixar jag gärna för skoj skull, så får du avgöra vad du vill göra av min mix sen när jag är klar. Kan ju nämna att jag precis blivit klar med min studio kurs, så jag är ju inte jätte erfaren än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får accapellorna plus beatet. Dock är det ej beatet som kommer på spotify p.g.a att låten som kommer på spotify (o.s.v) är en remix och "remix" beatet har min proddare men det spelar ingen roll🙂Mixa, gör din grej sen skicka tillbaka helt enkelt🙂

Vad är meningen med att mixa låten om det inte är den låten som ska mixas utan bara acapellorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej ber så hemskt mycket om ursäkt!

"mixa mina accapellor" då

För bästa resultat bör du dock ha det beat som ska vara med när personen mixar rösterna då det inte alls är säkert att de val man gör som mixar för att få sången att passa in i miixen stämmer överrens med ett annat beat. Bara ett tips om du vill ha bästa resultat.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att låten troligtvis kommer att hamna på Itunes och Spotify antar jag att ni har skivkontrakt eller distrubutionsavtal , för oftast får bara skivbolag brukar få lägga upp låtar på Spotify eller Itunes.

Laddade ned erat Pack och tycker att det är bättre att ni ber om en mixning när låten är klar m.a.o ni har ett nytt beat till det då Fort Minor beatet inte kommer att kunna användas p.g.a rättighets skäl.

Tror att ni kommer få ett bättre resultat av folk om dom känner att det är en riktig låt dom mixar inte en test mix med era röster på en befintlig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej okej! Förstår er 😄

Nej man behöver ej något skivkontrakt för att komma upp på spotify :s Du bevisar bara att du inte vet något om det när du säger sådär!

Jag länkar det riktiga beatet när det är helt färdigt då..

Men det var såhär jag tänkte! : original låten är med fort minor beatet men den låten kan ej läggas upp på spotify eftersom jag ej äger rättigheterna till beatet! Så jag bad en vän till mig gör en "remix" på låten.. Jag skickade alla accapellor till honom (som jag hade mixat) och han gjorde beatet utifrån dom. Därför är det inga problem om du mixar till fort minor beatet och sen skicka allt förutom beatet till mig. För han fixar till så volymer och allting är rätt o.s.v! Remix beatet låter ochså väldigt lika original beatet.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att låten troligtvis kommer att hamna på Itunes och Spotify antar jag att ni har skivkontrakt eller distrubutionsavtal
okej okej! Förstår er 🙂

Nej man behöver ej något skivkontrakt för att komma upp på spotify :s Du bevisar bara att du inte vet något om det när du säger sådär!

distrubutionsavtal är det som gäller 😆

Jag som har proddat remixbeatet förresten, kommer nog upp alldeles strax.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej okej! Förstår er

Nej man behöver ej något skivkontrakt för att komma upp på spotify :s Du bevisar bara att du inte vet något om det när du säger sådär!

Antar det , men kan en hel del om annat när det gäller musik & musikbranchen.

En sak jag dock vet är att man kommer längre med ödmjukhet än kaxighet.

Jag skickade alla accapellor till honom (som jag hade mixat) och han gjorde beatet utifrån dom. Därför är det inga problem om du mixar till fort minor beatet och sen skicka allt förutom beatet till mig. För han fixar till så volymer och allting är rätt o.s.v! Remix beatet låter ochså väldigt lika original beatet.

Förstår fortfarande inte meningen med att mixa acapella , varför kan inte han som gjort beatet mixa allt istället Eller skicka alla filer till den som ska mixa.

Blir både lättare och bättre.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag varit kaxig? Isåntfall ber jag om ursäkt..

För att han inte är speciellt bra på att mixa röster!

Finns många bra här på forumet därför skapade jag tråden..

Mvh

bara så detta forum funkar :/ ist för att göra vad som kan göra så rakar dom hellre ner på vad man borde göra :/ sad but true!

titta till på 99musik där e folk mer ödmjuka tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...