Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Mitt band delar ut musik pÄ hemsidan, och just nu Àr den enda lösningen att man kan fÄ en lÀnk till en .rar-fil för att ta hem alla lÄtar pÄ en gÄng. Finns det nÄt "generiskt" alternativ, en paketeringsmetod som alla kan öppna utan specifik mjukvara?

Hilfe!

Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Winzip kan vÀl fortfarande göra sjÀlvuppackande filer?

Postat

ja det Àr ju klart.. följer winzip med alla windowsinstallationer? det Àr nog bara jag som ignorerat det eftersom jag tycker att .rar Àr ballare.. how stupid!

Postat

Making a Self-Extracting (SFX) RAR file is very easy with WinRAR.

1. Load up WinRAR, and select the files you wish to add to your archive.

2. Now click on the Add button.

3. In the dialog window, select all desired features, but be sure that SFX Archive IS checked.

4. Now click OK and boom, you have a Self-Extracting Archive!

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jamen sedÀr, Ànnu bÀttre.

Postat (redigerat)

Problemet blir vÀl att vissa (medvetna) anvÀndare kanske inte Àr sÄ sugna pÄ att tanka ner en .exe-fil.

Jag hade dĂ„ avstĂ„tt direkt. đŸ„°

Stöd för zip Àr inbyggt i Windows sedan XP service pack 2 tror jag?

Markera filerna, högerklicka och ta Skicka till/Send to -> Compressed (Zipped) Folder.

Redigerat av jp80x0
Postat

Jag hade helt klart dragit mig för att ladda hem en okÀnd exe-fil...hellre zip eller rar i sÄ fall.

Postat

Helt sant.. ZIP sÀger jag dÄ. Windows och Mac OS X har redan stöd för det.

Jag hade helt klart dragit mig för att ladda hem en okÀnd exe-fil...hellre zip eller rar i sÄ fall.
Postat
Helt sant.. ZIP sÀger jag dÄ. Windows och Mac OS X har redan stöd för det.

TĂ€nkte precis skriva samma som hegobald, stödet för ZIP Ă€r (vad jag vet) mycket större Ă€n RAR. 😼

Postat

Zip... helt klart. Skulle aldrig dra ner en exe med lÄtar.

Du kan packa zip med winrar om du vill. Windows har inbyggt stöd för att öppna zip-filer och jag tror mac har nÄt liknande via stuffit eller sÄ. Alla kommer kunna öppna filen lÀtt.

Postat

dĂ„ Ă€r det avgjort! packar om filerna i detta nu đŸ˜Č tackar för alla tips!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.