Jump to content
Annons

En liten låt


karl

funkar funkar inte  

17 röster

  1. 1. funkar funkar inte

    • 1.NÄÄ
      0
    • 2.NJA
      2
    • 3.OK
      10
    • 4.OOOOOKKKK
      2


Recommended Posts

Då jag kolla in en ny plug in som var gratis att prova i 15-dar gjorde jag en liten pryl....lite otajt kanske men hur låter stråkarna?? Det är violin;viola,cello och kontra...Är detta nå't att lägga pengar på???? Det är en massa kontrollprylar man kan påverka tonen med modulationshjulet osv. Till saken hör att mitt MIDI keyboard inte är riktigt friskt för det glappar och har sig...men som sagt, hur låter stråkarna? 😄

LÅTEN

Länk till synfulHÄR

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt!

Blir sugen på att skaffa pluggen faktiskt.

Vissa saker låter lite skumt (altfiolen känns lite på gränsen ibland), men det är väldigt nära riktigt stråk på sina ställen. Hur mycket fick du slita för att det skulle låta på detta viset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Snyggt!

Blir sugen på att skaffa pluggen faktiskt.

Vissa saker låter lite skumt (altfiolen känns lite på gränsen ibland), men det är väldigt nära riktigt stråk på sina ställen. Hur mycket fick du slita för att det skulle låta på detta viset?

Nada, eftersom mitt keyboard inte uppför sig som det ska blev det inga extravaganser....

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Så där vasst och fint i början av de ljusa tonerna. Men det låter inte helt äkta. Det är nog lätt att luras av att det bara är såna plugg-ljud och därför svårt att förhålla sig till annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Synd att den är i dyraste laget.

Ja, det skenar iväg om man ska vara uppdaterad...därför får man väl köra med det man har och göra så gott man kan...trots allt ligger ju inte allt i soundet,utan mycket handlar om låtmaterialet... 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte helt äkta, men det funkar nog om man dränker det en aning med andra instrument. Gillar dock "attacken" på violinerna.

/martinm

som sagt detta var bara en test...jag ladda hem och drog in det i cubase och inget mer...jag tror man kan påverka tonen mycket mer om man jobbar.

Jag tycker deras egen demo låter fantastiskt bra....Lyssna själv(länken däruppe)

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag gick och tänkte på det alldeles nyss, att man skulle ha en stråkplugg.

och det här lät skitschysst, tack karl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Låter helt enkelt svinbra! Hade det inte varit för min ekonomi hade jag köpt det i dag. Jag får väl mata spargrisen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte helt äkta, men det funkar nog om man dränker det en aning med andra instrument. Gillar dock "attacken" på violinerna.

/martinm

som sagt detta var bara en test...jag ladda hem och drog in det i cubase och inget mer...jag tror man kan påverka tonen mycket mer om man jobbar.

Jag tycker deras egen demo låter fantastiskt bra....Lyssna själv(länken däruppe)

Dom 2 första demolåtarna låter hur bra som helst.. Brassljuden låter lite väl mycket synth i mina öron.

Fasen, måste skaffa denna plugg helt klart. Har inte hört någon ljudbank som kommer i närheten av många av dessa ljud. Ska man ha stooora orkestrar så är väl alla dessa samplingsbibliotek att föredra men ska man fuska fram en enkel stråkkvartett så låter ju Synful oändligt mycket bättre än allt annat jag hört. Att själva ljuden inte låter helt perfekt är inte hälften så viktigt som att man kan få fram de artikulationer man vill ha och att det är någolunda spelvänligt på keyboarden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst! Låter som sagt inte 100% real, men det hörs helt klart att ljuden har potential om man jobbar vidare på det. Gillar låten!

/ Rikard

Kul att du gillade låten....gammal skåpmat som jag testade ljuden på.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är på intet sätt ansvarig...jag bara tipsa om synful för det kanske kan vara nå't för hemmapularna att ha.... 😄

EDIT: OK, du menade länken här uppe 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Din låt fungerar som bakgrundsmusik. Hade fungerat bra som tema till en engelsk deckare. 😄

Angående pluggen, stråkinstrumenten låter verkligen bra (snyggt vibrato för ovanlighetens skull) men höga blåstoner klarar den uppenbarligen inte alls.. låter som en CZ1000 ungefär. Hade den kostat en tredjedel sådär så hade jag absolut varit intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillade låten....gammal skåpmat som jag testade ljuden på.... 🙂

Jag blev också sugen på att göra något med stråkar. Det var ett inspirerande stycke du hade i ditt skafferi.

Så ladda ner trialen då så får vi något mer att lyssna till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Din låt fungerar som bakgrundsmusik. Hade fungerat bra som tema till en engelsk deckare. 😄

Angående pluggen, stråkinstrumenten låter verkligen bra (snyggt vibrato för ovanlighetens skull) men höga blåstoner klarar den uppenbarligen inte alls.. låter som en CZ1000 ungefär. Hade den kostat en tredjedel sådär så hade jag absolut varit intresserad.

Det slår en att engelska tv-serier har ofta stråkvartettprylar och dessutom väldigt bra sådana( klangmässigt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...