Jump to content
Annons

Söker studio att spela in två trumspår på kort varsel!


HokosPokos

Recommended Posts

Ska spela in två trumspår till två covers till en tribute-skiva och behöver hitta en bra studio med ett så lågt timpris som möjligt men som ändå kan leverera bra trumljud. I stockholmsområdet.

Jag äger inga egna cymbaler så studion måste vara utrustad med komplett trumset! Trumstockar äger jag ioförsig 😄

Låtarna är två stycken punkdängor från 80-talet. Här är ett bra exempel på trummorna ska låta efter mixning/mastering (denna inspelning kostade kanske skitmycket, det vet jag inget om, men ialf i stil med detta).

www.myspace.com/disfear

Måste spelas inom senast två veckor.

Så, någon som har något bra förslag? Behöver verkligen hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ska spela in två trumspår till två covers till en tribute-skiva och behöver hitta en bra studio med ett så lågt timpris som möjligt men som ändå kan leverera bra trumljud. I stockholmsområdet.

Jag äger inga egna cymbaler så studion måste vara utrustad med komplett trumset! Trumstockar äger jag ioförsig 😄

Låtarna är två stycken punkdängor från 80-talet. Här är ett bra exempel på trummorna ska låta efter mixning/mastering (denna inspelning kostade kanske skitmycket, det vet jag inget om, men ialf i stil med detta).

www.myspace.com/disfear

Måste spelas inom senast två veckor.

Så, någon som har något bra förslag? Behöver verkligen hjälp!

Den här trådskaparen kanske kan hjälpa till. Han håller iofs till i kinna, men det är inte Skåne iallafall.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=71426

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är hur bra ett trummset låter på 12 kvm?

När jag spelade in trummor i Liphone studios så valde jag faktisk att flytta in dem till det minsta rum jag kunde hitta. Grejen va att producenten ville ha riktigt torrt 70-tals inspirerat ljud. Så då funkade det faktiskt kanon. Men i andra fall skulle jag inte valt det. Men just då funkade det 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här trådskaparen kanske kan hjälpa till. Han håller iofs till i kinna, men det är inte Skåne iallafall.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=71426

Kanske inte i Skåne, men på god väg hehe. Det verkar som en intressant studio (han verkar ju få bra ljud i studion om man lyssnar på hans media på hemsidan) men det är på tok för långt att åka.
Link to comment
Dela på andra sajter

Disfear lirade ju in Live the Storm i godcity, och Kurt Ballou som äger stället är ju lite av en guru när det gäller punk/hardcore-ljud, så du strävar ju efter nåt göddigt i alla fall! Är rätt säker på att han har sagt att han aldrig kör triggat över huvudtaget, något som tål att tänkas på. Allt som spelas in i Godcity har ju nåt eget och jävligt rått över sig. Men sen användes ju troligen ett sjukt gött trumset, och hans utrustning är ju inte något alla har i garaget.. Men trigga med måtta hade jag sagt, det ska låta naturligt och rått! Lägg mycket tid på uppmickning och ha nya skinn, stämda trummor och kötta skiten ur dom. Så länge du gör ditt jobb bra, så kan nog de flesta måttliga studios med bra utrustning och en kompetent, inte för metal-insnöad tekniker få fram nåt liknande!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...