Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallojj!

Är på jakt efter ett par riktigt korta optiska kablar till mitt fireface 800 och mina två octamic II.

Fick ju med ett par men dom är bortåt 2 meter långa. Och nu när jag har allt i ett rack så är det bara bökigt och trassligt att ha så långa!

Trodde det skulle vara en baggis att hitta men dom kortaste hittat är på en meter.

Jag vill helst ha så korta som 10-20 cm. Men finns det? Och i så fall, vart?

Eller är det för kort för att fungera? Är det ett minimått på en optisk kabel?

Och med bra kvalité menar jag att dom ska hålla. Gärna ett lager isolering typ krympslangliknande på dom så dom tål lite hårdhänt handlig!

Tacksam för hjälp!

Mr Pink! 😏

Annons
Postat

Jag har nog inte sett kortare än 1m, så det blir nog till att köra med sådana.

Det är ingen mening att köpa svindyra sådana kablar, utan de ger samma ljud och är lika känsliga för att vikas. De kablar jag brukar köra med, har en ytterdiameter på 4mm, så det är ett hyggligt skydd runt plastfibern i alla fall - men med tanke på att de är så billiga som de är, så kan det ju vara idé att bunkra upp och ha några extra liggande i reserv också, om olyckan skulle vara framme... 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.