lurs7 Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 (edited) Funderar på att bygga om min kontorsdator till en mer studioanpassad, och har då tänkt mig cuebase. vet ej om det är bra och lättanvänt, så söker därför tips och råd och andra möjliga program... tack så länge // EDIT: förtydligade rubrik och flyttade från Allmänt Edited January 11, 2005 by Olsberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Cubase finns i flera 'svårighetsnivåer' och prisklasser, många tillverkare har även demoversioner att ladda hem och prova... det är svårt att tipsa om för och nackdelar när du inte berättar vad du har för tidigare erfarenheter på området. Jag är Cubase'are sedan barnsben och tycker Cubase förlänger mina armar och hjärna... där Logic sätter krokben för att det numera bara finns för MAC och Ableton inte tilltalar mig med sitt grafiska gränssnitt...så för mig finns inget annat i dagsläget. Lämna gärna lite mer info om din dator och vad du tänkt göra med sequencerprogrammet, vilket ljudkort du använder/ska köpa / budget m.m och om du har MIDI-utrustning o.s.v Det finns många här som kan ge dig bättre riktlinjer för vad du ska satsa på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Du kan ju börja med Cubase SE för 1500:- och se om det räcker. Om du behöver fler funktioner, så kan du uppgradera till SL eller SX. De flesta klarar sig mycket långt med SL, så det är oftast inte nödvändigt att gå upp på "värsta" versionen. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts