Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag använt Variaudio för att stämma lite sängspår och dyl. hur gör jag på bästa sätt för att avlasta dessa editeringar från CPUn?

Är det exportera ut spåren och sedan in med dem igen eller?

Jag hittar ingen freeze-funktion för variaudio - men freeze avlastar väl inte heller datorn helt?

Någon som vet? Jag vill liksom totalt avlasta från mina editeringar som om de aldrig hade hänt 😄

Annons
Postat

freeze använder man väl på midi spår för att avlasta från tunga mjukvaru instrument.

är du nöjd med spåret så gör en audio mixdown på det och importera, du kan ju spara som ett nytt projekt namn/nr så du kan gå tillbaka om du ändrar dig längre fram.

Postat
Flatten!

Nu när frågan är löst (Tack Hans!).

Nån som vet hur man exporterar MIDI från Varioaudio?

Postat

Vill inte kapa tråden men jag undrar hur man stänger av VariAudio. Som jag förstår så är VA icke-destruktivt, då borde ju funktionen gå att avavktivera.

Postat
Kolla under fliken process i editorfönstret där du även hittar flatten. Vill mig minnas att det är i samma flik.

Nej, jag är blind eller så är det någon annanstans?

Postat

Var blind!

VariAudio --> VariAudio --> Functions --> Extract MIDI

Cool funktion btw...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.