Jump to content
Annons

Hur "rewirar jag reason till Cubase SX3


GIGAN (oregistrerad)

Recommended Posts

GIGAN (oregistrerad)

Har läst en del om att köra reason via rewire till cubase.

Har installerat och hittar reason under devices, men får bara fram "kanalväljare".

Hur gör jag för att använda ljuden i cubaseprojekt?

PS Vårt lilla proggprojekt böra röra på sig. DS

🙂

Redigerat av GIGAN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte SX3, men du måste antagligen starta Cubase före Reason, precis som i senare versioner av Cubase.

Kolla i Cubase's instruktionsbok efter "ReWire" så står det där hur du drar in Reasons utkanaler som ReWire-kanaler i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

I "kanalväljaren" i Reason-enheteni Cubase, så aktiverat du de kanaler som är kopplade till Reasons "Hardware interface", dvs de kanaler som har instrument kopplade till sig.

Det är ju lite olika hur man gör, men om du har kopplat en mixer till ditt hardware interface i Reason, så behöver du oftast bara aktivera "Mix L" och "Mix R" i kanalväljaren i Reason eftersom alla instrument du skapar i Reason routas genom den mixern. Men som sagt, det beror ju på hur man gör.

När det är gjort så skapar du ett MIDI-spår i Cubase och i samma lista där du normalt väljer VST-instrument så finns nu även alla instrument som är aktiva i Reason.

Om detta var för mycket jibberish så finns ju alltid google 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)
I "kanalväljaren" i Reason-enheteni Cubase, så aktiverat du de kanaler som är kopplade till Reasons "Hardware interface", dvs de kanaler som har instrument kopplade till sig.

Det är ju lite olika hur man gör, men om du har kopplat en mixer till ditt hardware interface i Reason, så behöver du oftast bara aktivera "Mix L" och "Mix R" i kanalväljaren i Reason eftersom alla instrument du skapar i Reason routas genom den mixern. Men som sagt, det beror ju på hur man gör.

När det är gjort så skapar du ett MIDI-spår i Cubase och i samma lista där du normalt väljer VST-instrument så finns nu även alla instrument som är aktiva i Reason.

Om detta var för mycket jibberish så finns ju alltid google 😛

Tack JP! 😊

Det gav mig liter mer kött på benen.

Ska fortsätta jobba med inställningarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...