debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Grattis! Vilka? En av dessa är ju nätbutiken CD Baby (för de har väl ingen fysisk butik), men dit kan väl alla skicka sina skivor? Och betala eller nåt, jag vet inte hur de tar ut ersättning riktigt... Dom har jag skrivit till själv. De två andra har inte jag frågat, utan de erbjöd sig själva spontant. Dels Musikverkstan (musikaffärskedja med tror jag två butiker?) och Bengans (större skivaffär). Förresten, kom på en till... Amoeba Records hörde av sig! Ligger väl i US, Hollywood. De har tre fysiska butiker totalt tror jag.
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Uttalar ni serve med ö som i lördag eller ö som i förr?
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 En av dessa är ju nätbutiken CD Baby (för de har väl ingen fysisk butik), men dit kan väl alla skicka sina skivor? Och betala eller nåt, jag vet inte hur de tar ut ersättning riktigt...Dom har jag skrivit till själv. De två andra har inte jag frågat, utan de erbjöd sig själva spontant. Dels Musikverkstan (musikaffärskedja med tror jag två butiker?) och Bengans (större skivaffär). Förresten, kom på en till... Amoeba Records hörde av sig! Ligger väl i US, Hollywood. De har tre fysiska butiker totalt tror jag. Häftigt, Bengans är ju stora!
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Vet inte om alla lag spelar, men det är nog närapå iallafall. Alla mina spelare är också på is inattt. fast nu var det tennis det handlade om, Robin bröt precis Djokovics serve. Serben hängde med huvudet och det tror jag tände Robin som spelade bländande. shit, jag stavade det "sörv" först.... såg fult ut, men det känns som en naturlig evolution av ordet. Tennis är kul, tennisarmbåge mindre kul. Kommer nog inte att drabbas av tennisarmbåge av tennis iaf, för det är i vänster armbåge och jag kör förvisso tvåhandsbackhand ibland, men mest om jag tänker slå till bollen precis bredvid mig och inte framför eller lite bakom mig, för då kör jag enhands. VILKEN KANAL?? Måste sätta på Söderling!!
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Häftigt, Bengans är ju stora! Och runt 10 minuters vanlig promenad härifrån. Det var en gammal biograf förr. Lokalen alltså. Mest kända är de för att förut ha legat i stadsdelen Majorna och aldrig gav några kvitton... Numera finns de ju även vid Centralen.
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 (redigerat) Djokovic har tappat huvudet totalt och sprider bollar som en prostituerad sprider klamydia. Robin är två break upp i andra set, 4-1 och egen serve. Redigerat 25 november 2009 av Fidden
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Uttalar ni serve med ö som i lördag eller ö som i förr? Räcker upp handen: som i "förr".
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Uttalar ni serve med ö som i lördag eller ö som i förr? som kôrv ungefär
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Och runt 10 minuters vanlig promenad härifrån.Det var en gammal biograf förr. Lokalen alltså. Mest kända är de för att förut ha legat i stadsdelen Majorna och aldrig gav några kvitton... Numera finns de ju även vid Centralen. Just det, du bor i Göteborg. Tänker alltid på dig som en norrlÄnning.
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Tennis är kul, tennisarmbåge mindre kul. Kommer nog inte att drabbas av tennisarmbåge av tennis iaf, för det är i vänster armbåge och jag kör förvisso tvåhandsbackhand ibland, men mest om jag tänker slå till bollen precis bredvid mig och inte framför eller lite bakom mig, för då kör jag enhands. VILKEN KANAL?? Måste sätta på Söderling!! viasat sport. eftersom jag inte har den kollar jag via nätet på nån kinesisk kanal.
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Göteborg skulle jag vilja bo i nån gång. Precis som Stockholms innerstad, Barcelona, Paris och New York.
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Amoeba Records - världens största oberoende skivaffär. Men vad är de oberoende från? Skivbolagen? På vilket sätt månntro?
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 viasat sport. eftersom jag inte har den kollar jag via nätet på nån kinesisk kanal. Tack! 🙂
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Just det, du bor i Göteborg. Tänker alltid på dig som en norrlÄnning. Det gör en del i vardagliga livet också. Vet int varför.
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Finns det chips som inte flottar av sig alls?
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 robin vann förresten. 7-6, 6-1 blev setsiffrorna. Djokovic började hänga med huvudet och sen var det kört. Robin spelade väldigt bra i slutet också, men jag är inte säker på om det berodde på att motståndet var i stort sett obefintligt eller om han faktiskt lyfte sig.
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Men matchen var ju slut... Den går direkt i repris. Söderling i Semifinal. Masters.
SadamJR Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Nu har olsberg givit sej in i debatten. Han verkar fundera på att lägga ner ot och chatten. Har försökt dra en lans, men vet inte om jag lyckats så bra. Här är tråden. Ge er in i debatten, om ni bryr er. https://www.studio.se/index.php?showtopic=70833
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Finns det chips som inte flottar av sig alls? Lantchips? Ser du på förkväll? Igår träffade jag på Anna Mannheimer.
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 ärligt talat så är jag inte säker på att det är ett felaktigt beslut att stänga ner OT... Visst, det skulle vara väldigt trist, men hör detta snacket verkligen hemma här? Dessutom bidrar jag inte speciellt mycket på forumet längre eftersom jag till stor del tappat intresset för den tekniska delen av musikproduktion.
SadamJR Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 robin vann förresten. 7-6, 6-1 blev setsiffrorna. Djokovic började hänga med huvudet och sen var det kört. Robin spelade väldigt bra i slutet också, men jag är inte säker på om det berodde på att motståndet var i stort sett obefintligt eller om han faktiskt lyfte sig. Fidden grive.
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Nu har olsberg givit sej in i debatten. Han verkar fundera på att lägga ner ot och chatten. Har försöktdra en lans, men vet inte om jag lyckats så bra. Här är tråden. Ge er in i debatten, om ni bryr er. https://www.studio.se/index.php?showtopic=70833 Mycket bra inlägg där SadamJr. Jag läste den tråden.
SadamJR Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Amoeba Records - världens största oberoende skivaffär. Men vad är de oberoende från? Skivbolagen? På vilket sätt månntro? Är er distribution att ni skickar runt plattan lite på måfå?
SadamJR Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Mycket bra inlägg där SadamJr. Jag läste den tråden. Tanx.
Pico Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 (redigerat) ärligt talat så är jag inte säker på att det är ett felaktigt beslut att stänga ner OT... Visst, det skulle vara väldigt trist, men hör detta snacket verkligen hemma här? Dessutom bidrar jag inte speciellt mycket på forumet längre eftersom jag till stor del tappat intresset för den tekniska delen av musikproduktion. Jag läser runt mycket, allt från nyheterna till hur man får något ljudkort att fungera. Men jag skriver endast här i längsta egentligen. För mig blir det lite som att sitta med polarna runt ett bord på bibblan, osså spinger man runt lite och läser i böcker emellanåt. Tas bordet bort lär jag inte göra många besök till bibblan. 🙂 Men att vi INTE dragit igång en längsta irc-kanal ännu och håller den vid liv är ju jättemärkligt kan jag tycka. Kanske krävs att bordet tas bort för det. Redigerat 25 november 2009 av Pico
Fidden Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Jag läser runt mycket, allt från nyheterna till hur man får något ljudkort att fungera. Men jag skriver endast här i längsta egentligen.För mig blir det lite som att sitta med polarna runt ett bord på bibblan, osså spinger man runt lite och läser i böcker emellanåt. Tas bordet bort lär jag inte göra många besök till bibblan. 🙂 Men att vi INTE dragit igång en längsta irc-kanal ännu och håller den vid liv är ju jättemärkligt kan jag tycka. Kanske krävs att bordet tas bort för det. jag gillar inte irc-formatet... missar man nåt när man är offline så måste ju nån återberätta det typ. hur kul blir det då? längsta is the shit xD
Pico Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 jag gillar inte irc-formatet... missar man nåt när man är offline så måste ju nån återberätta det typ. hur kul blir det då?längsta is the shit xD Mäh... idle. 🙂
Pico Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Så jag googlade efter shellkonton, tänkte om det fanns något gratis sånt man kunde bitchx:a från, ifall man inte vill ha sin egen dator igång men ändå vara idle. Och hittade detta foruminlägg. (Ifall Fidden skulle börja bråka om sånt.. 🙂) Fick just mitt konto på shellkonto.se nu. Känns hur härligt som helst att äntligen ha ett shellkonto. Vad kan man egentligen använda det till? Jag menar.. vad gör det lixom 🙂
debatt Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Är er distribution att ni skickar runt plattan lite på måfå? En naturligt uppkommen distribution som jag inte själv igångsatt eller styrt överhuvudtaget. Lite laissez-faire sådär... Amoeba Records, Bengans och Musikverkstan har ju självmant spontant bett om att få distribuera plattan.
Dingbats Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Herregud, klart OT ska få vara kvar. Själv både läser och postar jag flitigt i resten av forumet också. Det borde fler göra.
Recommended Posts