Jump to content
Annons

Mesa boogie Mark IIB 15"


BratBasher

Recommended Posts

Hejsan.

Jag är med i en förening och vi har en nyservad mesa boogie IIB 15" som vi vill sälja. Jag är inte så värst insatt i dessa vintage modeller men som jag har uppfattat och läst är den inte bara ovanlig utan något av ett samlarobjekt.

Jag behöver alltså hjälp med en ungefärlig värdering. Den är i ljudmässigt toppskick, bytna rör och servad och så. Några skönhetsmissar en sprucken ratt och lite repor.

Det ingår även ett hårt, stabilt rullbart case också.

Vad tror ni?

Redigerat av BratBasher
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
Hejsan.

Jag är med i en förening och vi har en nyservad mesa boogie IIB 15" som vi vill sälja. Jag är inte så värst insatt i dessa vintage modeller men som jag har uppfattat och läst är den inte bara ovanlig utan något av ett samlarobjekt.

Jag behöver alltså hjälp med en ungefärlig värdering. Den är i ljudmässigt toppskick, bytna rör och servad och så. Några skönhetsmissar en sprucken ratt och lite repor.

Det ingår även ett hårt, stabilt rullbart case också.

Vad tror ni?

Kan bli svårt att hitta en köpare i Sverige som är beredd att betala för ett eventullet samlarvärde tyvärr. Ljudmässigt

är den ju inte modern längre, dock inte sagt att ljudet inte är bra, det är en kanonstärkare. Men den kan vara svårsåld

till ett högt pris.

Du skriver att det är en Mk II B, du har inte förväxlat samlarvärdet på den med det som gäller för Mk IIC+? Den stärkaren

är nämligen riktigt eftertraktad, och betydligt hetare på marknaden än Mk IIB är jag rädd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...