Jump to content
Annons

Niklas - noname


nadom

Betyg (5 är högst betyg)  

5 röster

  1. 1. Betyg (5 är högst betyg)

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Inget namn än

* ARTIST/GRUPP: Niklas

* GENRE: jazzish

* LÅTLÄNGD: 1:36 (inte klar än)

* KOMPOSITÖR: Niklas

* PRODUCENT: Niklas

* EV. MEDVERKANDE: Michael på kontrabas

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,5 mb typ

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Låt biten

Hmm... vi lekte fram detta idag, jag spelar rhodes å piano, trummorna är samplade från mitt trummset å sen programmerade å Michael spelar bas =)

Vid 0:40 (typ) är det Maya som säger en ful "eeeey"-grejj, märkte det efter mixdown å jag orkade inte öppa cubase å ta bort så bortse det =) Hon skulle sjunga men vi kom inte så långt.

Bye now!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jorå... en bra grund tycker jag 😳 Som det ser ut nu så finns det inte nån uppbyggnad i låten, samma trumkomp hela låten tex..

Men med ett intro och lite sång kanske? Sen känns pianot väldigt osäkert spelat, skulle passa bra med några slingrande skalor där 🙂

Annars fina ljud, allt akustiskt va?

Link to comment
Dela på andra sajter

sisältää: okej, den kanske är lite mycket standard i denna typen av musik, jag har inte så stor koll, sång ska ju på åså då kanske de blir lite roligare =)

alnori: tack! Du ska självklart få höra den när den är klar 🙂

jazzman: Tack, nä, de e ju inget intro eller så än.... pianot är nog rätt osäkert spelat, spelade in de väldigt fort lite temporärt sådär.... allt är akutiskt ja... vet inte va basen heter men den e nog rätt vanlig å halv bra typ, sen är det Fender Rhodes MK1 å ett piano å mitt kassa trumset =)

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...