Jump to content
Annons

Självhäftande stämapparat?


Steve-o

Recommended Posts

Tjena!

Har nu sökt lite på nätet efter en liten & smidig stämapparat till

min akustiska gitarr (Fender Sonoran) som man kan (helst)

sätta på kroppen med dubbelhäftad tejp eller liknande.

Finns det något sådant tro? Har kollat med Planet Waves som har

en drös av tuners men inte en som man enkelt fäster på kroppen.

Tips eller idéer någon?

Steve-o

p.s

Jag är grymt nöjd med mitt Cubase Essential 5 + min nya Rode NT1000 d.s

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det är ju sådana med klämma... problemet är bara att det "hörs ut".... i annat famm får man ta en stämapparat man kan line:a, typ Boss eller liknande, där an bryter signalen... Men, kläm-stämmare finns det ju ett gäng av... gå bara in på närmsta musikaffär och hör efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej, nej, nej! Det finns såna som känner av vibrationerna från ENBART det egna instrumentet och man kan stämma skitbra även om övriga dundrar på intill i 110 dB. De fästs ofta med tejp tror jag och är dundersmå, 200 spänn max.

Namn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej, nej, nej! Det finns såna som känner av vibrationerna från ENBART det egna instrumentet och man kan stämma skitbra även om övriga dundrar på intill i 110 dB. De fästs ofta med tejp tror jag och är dundersmå, 200 spänn max.

Namn?

Jo, jo, jo, jo, jo! Kläm-stämmare (?) av denna typ funakr alldeles utmärkt... känner också av enbart ett ljudsvagt instrument... Har stämt nyckelharpan samtidigt som en brass-sektion och fyra säckpipor värmde upp, runt omkring mig...

EDIT;

Annars är det ju också bra (om man bor i hyfsad närhet) att gå till närmsta musikaffär och testa lite olika stämapparater... å förklara vad man ska ha den till och i vilka sammanhang..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jo, jo, jo, jo! Kläm-stämmare (?) av denna typ funakr alldeles utmärkt... känner också av enbart ett ljudsvagt instrument... Har stämt nyckelharpan samtidigt som en brass-sektion och fyra säckpipor värmde upp, runt omkring mig...

EDIT;

Annars är det ju också bra (om man bor i hyfsad närhet) att gå till närmsta musikaffär och testa lite olika stämapparater... å förklara vad man ska ha den till och i vilka sammanhang..

Den verkar ju bra, men är "klämman" ett tillval?

Den ser tunn ut, skall nog kolla upp den i morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Den verkar ju bra, men är "klämman" ett tillval?

Den ser tunn ut, skall nog kolla upp den i morgon

nope, klämman sitter fast på stämapparaten, sen är det bara att välja om man vill använda "kläm-micken", eller att stämma via den andra micken (som en vanlig stämapparat), men då måste det ju vara tyst runtomkring...

Link to comment
Dela på andra sajter

nope, klämman sitter fast på stämapparaten, sen är det bara att välja om man vill använda "kläm-micken", eller att stämma via den andra micken (som en vanlig stämapparat), men då måste det ju vara tyst runtomkring...

ahaa, okej, skall bli ägare till en sådan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...