Jump to content
Annons

Hjälp med effekt - En Vocalizer?


Voice

Recommended Posts

Om ni tar och spolar fram 2:35 och lyssna på rösten där. Är det någon som vet vad det är för Vst program dom har på rösten?. Det är någon form av program som gör det lättare att hoppa mellan tonerna i real-tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om ni tar och spolar fram 2:35 och lyssna på rösten där. Är det någon som vet vad det är för Vst program dom har på rösten?. Det är någon form av program som gör det lättare att hoppa mellan tonerna i real-tid.

Är det inte Auto-tune?

Vilken skojfriskt gäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vocoder kallas det. Man spelar tonerna på en synt och så pratar man samtidigt - så blandar Vocodern ihop det så att det låter som en "sjungande" synt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tips på något bra program?=)

Jag använder inte någon sådan effekt själv, så jag har tyvärr inga bra tips att komma med - men man hittar ett gäng sådana på KVR Audio - och så kan man söka efter Vocoder med forumets sökfunktion, så får man upp en del trådar som kan vara användbara. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Andrk (oregistrerad)

Jag kollade av en slump på detta klipp på Youtube...

Kanske är det svaret på din fråga...

Vet inte om det är en Vocoder, men någonting liknande låter det ju onekligen. 😏

Hoppas det hjälper 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter exakt som en auto-tune med maxade inställningar? "T-pain effekten"?

edit: sen är det stämmor i bakgrunden.

edit 2: det är helt klart auto-tune. är bergsäker. claes, du är alltid vis och jag tar åt mig mycket av det du skriver, men jag tror inte det är en vocoder denna gången. 😛

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...