antepop Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Hejsan Jag och mina kompisar ska ha fest nästa lördag, vi blir ca 80 pers. Nu ska jag fixa musik till maten.... JAg tänker typ någon form av hissmusik...haha Nej men typ pianolåtar som spelas soft i bakgrunden, helst inte några kännda låtar utan bara pianobarsmusik liksom... Någon förslag på pianomusik? Eller annan soft musik utan sång helst behöver inte bara vara piano, får inte bli för mycket avslappning heller.
android Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Inte direkt pianomusik, men rent spontant tycker jag att Röyksopps instrumentala prylar borde funka fint.
ramoand Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Måste det vara pianomusik utan sång? Annars finns det ju många trevliga låtar som passar bra till just midddagar o sånt. jag har själv varit dj på sånna tillställningar...
slejnard Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Hejsan Jag och mina kompisar ska ha fest nästa lördag, vi blir ca 80 pers. Nu ska jag fixa musik till maten.... JAg tänker typ någon form av hissmusik...haha Nej men typ pianolåtar som spelas soft i bakgrunden, helst inte några kännda låtar utan bara pianobarsmusik liksom... Någon förslag på pianomusik? Eller annan soft musik utan sång helst behöver inte bara vara piano, får inte bli för mycket avslappning heller. Oscar Petersson är bra: http://www.youtube.com/watch?v=2HcV_azEf5A...feature=related Eller att du kör Beth på repeat 😉 . Den innehåller piano :
sixties Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 när jag läste fest så tänkte jag direkt på ramones: it´s alive plattan.
Hjorten Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Brian Eno - Music for airports samt Briano Eno - Discreet music
antepop Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Kolla Diana Krall... Ja men va bra detta var! Mer sånna tips!
antepop Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Måste det vara pianomusik utan sång? Annars finns det ju många trevliga låtar som passar bra till just midddagar o sånt. jag har själv varit dj på sånna tillställningar... Nej absolut inte! ge mig vad du har för förslag! 😆
ramoand Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Nej absolut inte! ge mig vad du har för förslag! 😏 Okej här kommer ett gäng: Låtar Frank Sinatra - New York New York Tom Jones - It's Not Unusual Elvis Presley - It's Now Or Never Louis Armstrong - What A Wonderful World Percy Sledge - When A Man Loves A Woman Andy Williams - Can't Take My Eyes Off You Stevie Wonder - For Once In My LIfe Stevie Wonder - Isn't She Lovely Dean Martin - That's Amore Domenico Modugno - Volare Shirley Bassey - Diamonds Are Forever Dinah Washington - What A Difference A Day Make Aretha Franklin - I Say A Little Prayer Judy Garland - Over The Rainbow Eagles - Hotel California Sting - Fields Of Gold Phil Collins - Can't Stop Loving You U2 - Still Haven't Found What I'm Looking For Eros Ramazzotti - Pui Bella Cosa Plattor Westlife - Allow Us To Be Frank Rod Stewart - The Great American Songbook 2 Så där har du ett gäng som jag tycker funkar bra iaf 😏
saverman Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Vill du ha pianobar-känsla så dra på en skiva med Lars Jansson Trio. Passar som handen i handsken!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.