Jump to content
Annons

Brutal laptop för musikproduktion


FredKing

Recommended Posts

Brutal laptop från Dell

Otroliga prestanda

Där andra mobila arbetsstationer sviktar arbetar M6400 Covet som bäst. Med specifikationer som till och med en del stationära arbetsstationer får kämpa för att leverera, är flaggskeppet bland Dells mobila arbetsstationer idealisk även för den mest krävande användare. Möjlighet till Intel® -processorer med fyra kärnor som arbetar i harmoni med en supersnabb FSB på 1 066 MHz kan endast matchas av alternativen för RAID 0-lagringsprestanda och förbluffande NVIDIA® Quadro FX-grafik. M6400 Covet är utformad för att fungera som en arbetsstation och har termiskt utrymme som räcker för att leverera ISV-certifierade programprestanda på nivåer som du förväntar dig av Dell Precision

Omfattande skalbarhet

Sådana krävande prestanda måste matchas med en förmåga att hantera enorma mängder data. Med M6400 Covet kan minnet skalas upp till 16 GB1 tack vare Intel® Q43 Express-kretsen som stödjer 4 DIMM-minneskortplatser. Med två dedikerade hårddiskfack kan lagringskapaciteten skalas upp till 1 terabyte3, och som om inte det räckte gör e-SATA-gränssnittet att du kan ansluta externa SATA-hårddiskar direkt.

Detta är text som är hämtad ifrån Dells hemsida. Men jag har aldrig sett något liknande. Nu börjar vi prata prestanda i laptop-världen som kan motsvara en stationär dator ämnat för musikproduktion. Vet ej vad den kostar fullt utrustad och det kan nog svida till lite i plånboken. Men för den som vill ha det allra nyaste värsta har ju råd att betala för det.

M.v.h.

Fredking

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var det någon som sa MacBook Pro? 😉

OT:

Får jag fråga varför man bryr man sig om mer minne än 4Gb? 16Gb är så vitt jag vet helt och hållet onödigt. För övrigt finns det redan ASUS datorer som fungerar mycket bra som substitut eller komplement till en stationär PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon som sa MacBook Pro? 😄

Core 2 Duo Quad Core.

Fyra minnesplatser för upp till 16 GB.

Stöd för en eller två hårddiskar med RAID 0- eller RAID 1-konfiguration.

NVIDIA® Quadro FX 3700M-grafik med 1 GB2 dedikerat minne.

... Macbook Pro är en surfdator i jämförelse (ja, och hälften så tung...)

Får jag fråga varför man bryr man sig om mer minne än 4Gb? 16Gb är så vitt jag vet helt och hållet onödigt. För övrigt finns det redan ASUS datorer som fungerar mycket bra som substitut eller komplement till en stationär PC.

?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel av mig!!

Köper man en bärbar dator så är agerar man förhoppningsvis med lite framförhållning, och tänker använda datorn i ett par år.. Men i nuläget är det väl ganska halvkasst stöd för 64-bit och således därför onödigt med mer än 3.3Gb minne..

Redigerat av AdamN
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...