Jump to content
Annons

OTB - Färgning med preamp


mietek

Recommended Posts

Skulle vilja testa att köra stereo genom min golden age pre, är detta möjligt eller är micinputen limiterad till mono?

Fattar inte riktigt sånt och vore intressant att lära sig grunderna

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skulle vilja testa att köra stereo genom min golden age pre, är detta möjligt eller är micinputen limiterad till mono?

Fattar inte riktigt sånt och vore intressant att lära sig grunderna

har du en input så blir det mono

vad vill du förresten köra igenom?

micinputen gillar inte linesignaler nå vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir dessutom inte någon OTB-summering om du bara skickar stereomixen genom preampen, utan för att göra en summering utanför datorn, behöver du ha en extern burk med flera kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det går, om du tar en i taget.

Kör vänster kanal genom mono och tillbaka. Sedan höger kanal genom och tillbaka.

Eller har jag fattat något fel?

Det borde väl kunna funka. Det är dock, som DP påpekar, line-ingången du ska använda.

Om inte annat, testa skicka ut de olika spåren var för sig genom preampen och spela in dem på nytt. Det ger nog mer än att bara skicka ut den färdiga mixen genom den om det är "färg" du är ute efter. Det hindrar ju iofs inte att du även skickar ut hela låten i slutändan också. Testa dig fram, och glöm inte experimentera med olika nivåer på input och output på preampen 🙂

Redigerat av gumpbert
Link to comment
Dela på andra sajter

jo fast jag hade ju även som alla andra tuffa kids idag tänkt styra över den för lite mer volym 🙂

men ja att splitta kanalerna hade jag tänkt på också men frågan är hur bra det blir i praktiken, får pröva.

Line it is then.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...