Jump to content
Annons

Ny mic för sång


Steve-o

Recommended Posts

Tjena!

Jag skall nu byta ut min TSM MT87 mic till en ny going!

Dessa 3 väljer jag mellan:

STUDIO PROJECTS C1 (1859) http://www.thomann.de/se/studio_projects_c1_bundle.htm

MXL V67i (185€) http://www.thomann.de/se/mxl_v67i.htm

T.bone SCT800 (199€) http://www.thomann.de/se/the_tbone_sct800_tube_mic.htm

Vilken av följande skall jag ha? Jag sjunger mestadels pop/rock.

Steve-o

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför vill du byta? Är det något speciellt som är bristfälligt på TSM-micen, som du tror att en ny mic kan fixa?

Nej då, ville bara utöka med en ny mic och då kanske med lite annan "färgning" av ljudet.

Redigerat av Steve-o
Link to comment
Dela på andra sajter

En del micar kan du hämta smakprov på från min testsite, så kan du jämföra vilka skillnader det är. Dock inga t.bone (inte ännu i alla fall...), eftersom det är Thomanns eget OEM-"märke", på samma sätt som TSM är Luthmans eget OEM-"märke"...

Själv tycker jag bättre om Studio Projects B1, än vad jag gillar C1, men det är en smaksak. Enligt vad jag har hört från andra (har inte testat själv ännu), så ska Studio Projects CS1 vara i en annan klass än de äldre modellerna, så den kan också vara värd att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del micar kan du hämta smakprov på från min testsite, så kan du jämföra vilka skillnader det är. Dock inga t.bone (inte ännu i alla fall...), eftersom det är Thomanns eget OEM-"märke", på samma sätt som TSM är Luthmans eget OEM-"märke"...

Själv tycker jag bättre om Studio Projects B1, än vad jag gillar C1, men det är en smaksak. Enligt vad jag har hört från andra (har inte testat själv ännu), så ska Studio Projects CS1 vara i en annan klass än de äldre modellerna, så den kan också vara värd att tänka på.

Ok Claes, skall kolla upp den, tack för bra svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du borde ha insett efter att ha läst dessa trådar att det ända du kan göra är att prova själv och ta reda på vilken mick som passar din röst.

Förlåt så jävla 😄 mycket att man man skapar en ny tråd!

Jag skall definitivt tänka mig nästa gång jag har en fråga, och vill posta den i detta forum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag du överreagerar. Vad jag menar är att detta forum svämmar över med trådar av typen ”vilken mick ska jag köpa?”, ”vilket ljudkort ska jag köpa?”, ”vilka monitorer ska jag köpa?” o s v.

Förlåt då Gilbert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulationer! Själv älskar jag min Shure SM87A. Jag måste hålla i något, kan inte stå framför en mick. får panik

Blev jäkligt nyfiken när jag för några veckor sedan såg Bon Jovi unplugged,

och Jon sjöng i en fet "radio" mick, som såg ut att vara en Shure.

Coolt, säkert en dyring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev jäkligt nyfiken när jag för några veckor sedan såg Bon Jovi unplugged,

och Jon sjöng i en fet "radio" mick, som såg ut att vara en Shure.

Coolt, säkert en dyring.

Kanske en SM7 i så fall...? :

site_img_us_pro_sm7b_l.jpg.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...