Jump to content
Annons

Exportera till mp3 i Sonar - köpa mp3 encoder?


Vallhagen

Recommended Posts

Annons

jag sparar alltid till wavefil och sedan använder jag LameMP3Encoder tillsammans med ett hostprogram som presenterades i nyhetsdelen på forumet för nått halvår-sedan.

edit: är gratis och låter dessutom bäst

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå

Enkel fråga: När ni skapar en mp3 ur era sonarprojekt hur gör ni då?

<Export ... mp3 ...?>

Jag frågar därför att sonars mp3-encoder kostar 400 pix, och om det finns en bättre (om-)väg till mp3 så kanske det är felplacerade pengar.

/Bengan

Jag var med redan på "Cakewalk Pro Audio"-tiden och 9:an innehåller en MP3 encoder från fraunhof. Sedan dess har man helt enkelt bara behövt stoppa in 9:ans gamla CD för att aktivera MP3-encodern. I Sonar4 verkar det dock vara annorlunda, jag behövde inte min gamla 9:a, och det blev ett annat utseende på decodern också. Desutom tyckte jag den lät sämre, men jag har bara testat en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Intressant" att det låter sämre i 4-an...

Jag kör ett nyköpt Sonar 3, och det stämmer ju att det är en Fraunhofer-decoder som hänger med som 30-dagars-trial. Det verkar som att man köper en livstidslicens på mp3-encoderbiten, och den licensen ingick väl helt enkelt i PA9, men kostar hundralappar idag?!

***

Här funkar nu gratislösningen LAME, tack igen för det tipset GENE!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Intressant" att det låter sämre i 4-an... 

Jo det var så intressant så att jag var tvungren att kolla. Det visade sig att det var LAME-encodern som installerades... (den uppskattade gratis-encodern)

Så därför vill jag nog hävda att Fraunhofer är väl värd sina kronor...

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...