Jump to content
Annons

Bygga studio i husbil

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har fått en alldeles lysande idé vad man kan göra.

Såg en annons på blocket där dom säljer den den här bussen för 65000:- plus moms.

2674076858.jpg

Då bygger man om den till husbil och reggar in den som personbil för att få köra den på behörighet B.

När det är klart så bygger man en studio i den. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jepp det går inte att få en buss omreggad som husbil.

Postat (redigerat)

Nya regler från Transposrtstyrelsen

B-behörighet som förvärvats före den 1

juli 1996 ger rätt att köra personbil med

en totalvikt över 3,5 ton om

behörigheten inte har varit återkallad

efter detta datum.

Jag har pratat med både Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gäller.

Du får köra den på B-kort om den är registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, däcken är godkända för minst

120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor så man kan sitta bekvämt. Den ska se ut som en husbil.

Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den väger 12 ton.

Fiffigt va? 😳

Redigerat av Analogfreak
Postat

Fast det är inte gratis att bygga om den och jag har inte all kunskap som krävs tex svetsjobb...

Postat

Det ska bli verklighet när ekonomin finns 😳

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

SR har ju bussar dom kör ut med och bandar diverse gig så det ska funka. En häftig idé kan bli lite dyrt dock. Har föresten för mig att det står en "färdig" SR buss på ett utbildningsföretag företag inne i Linköping. Har gjort i alla fall, den kan ju vara till salu.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Nya regler från Transposrtstyrelsen

Jag har pratat med både Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gäller.

Du får köra den på B-kort om den är registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, däcken är godkända för minst

120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor så man kan sitta bekvämt. Den ska se ut som en husbil.

Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den väger 12 ton.

Fiffigt va? 🙂

😄

Smart!

Nu vet jag hur vi ska kunna få alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort!

Postat (redigerat)
😄

Smart!

Nu vet jag hur vi ska kunna få alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort!

Ja... Du måste bara regga in den som personbil 🙂

Observera att det är en övergångsregel som bara gäller B-körkort som är utfärdade senast 1/7-96

och får inte heller ha varit återkallade efter detta datum.

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.