Jump to content
Annons

VSTi till pop/Rock ?


laban1

Recommended Posts

Hej!

Har hållit på länge med musik och sysslat en del med MIDI - men det var ett tag sedan!

Är nu i läget att köpa in VST- instrument. Har skannat marknaden och forumet

så gott jag kunnat. Funderat på VI.one från vir2, NI Bandstand, Colossus (verkar

för krävande för min dator.) och andra pluggar.

Nu kommer jag inte längre själv, utan hoppas på er gott folk i forumet!

Har en bärbar m Processor Athlon Sempron 1,8GHz med 2GB RAM.

Tänker använda ngn Cubase version.

Sysslar med pop/rock och vill ha schysst

Piano, elpiano, organ, strings&orch , pad, brass, och annat som kan vara bra i genren.

Vill inte lägga tid på att skruva och ratta utan ska låta bra direkt.

Vad skulle du köpt om du fick köpa in från början?

Jag menar inte nu riktigt dyra proffspluggar utan prisvärda grejer som

låter bra - helst bättre än OK.

Hoppas på svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Addictive drums - Trummor

Guitar Rig 3 - Elgitarr

Ampeg SVX - Elbas

Kjaerhus Classic (gratis pluggar) - deras Chorus och deras Delay

Camel Crusher (gratis plugg) - kan vara riktigt snyggt på virvel och elbas

Blockfish (the fish fillets - gratis plugg) - utmärkt till sång

URS Eq Everything - grymt bra paket som innehåller 10 olika EQs,

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Studio

Komplett programpaket som innehåller det mesta man behöver. Dessutom medföljer flera bra syntar, Hammond och Rhodes emuleringar samt en sampler med massvis med helt ok ljud. Dessutom får man ett Impulsreverb med många bra impulser samt en förstärkarplugg för elgitarristen.

Ytterliggare pluggar

Något Logic Studio saknar i mina öron är en riktigt bra och flexibel plugg för akustiska trummor, så en titt på Addictive Drums, Superior Drummer eller BFD2 kan vara klokt.

PSP Vintage Warmer och PSP Mixpressor är två pluggar jag ogärna är utan.

Sampletekk har en del samplingar som är riktigt prisvärda, Rain Piano är ett upprätt piano med karaktär som jag tycker sitter mycket bättre i en rockmix än en konsert-flygel

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Studio

Komplett programpaket som innehåller det mesta man behöver. Dessutom medföljer flera bra syntar, Hammond och Rhodes emuleringar samt en sampler med massvis med helt ok ljud. Dessutom får man ett Impulsreverb med många bra impulser samt en förstärkarplugg för elgitarristen.

Ytterliggare pluggar

Något Logic Studio saknar i mina öron är en riktigt bra och flexibel plugg för akustiska trummor, så en titt på Addictive Drums, Superior Drummer eller BFD2 kan vara klokt.

PSP Vintage Warmer och PSP Mixpressor är två pluggar jag ogärna är utan.

Sampletekk har en del samplingar som är riktigt prisvärda, Rain Piano är ett upprätt piano med karaktär som jag tycker sitter mycket bättre i en rockmix än en konsert-flygel

hur ska han köra logic på en PC? och notera att han tänker använda cubase.

Så som jag förstår det är det framför allt VST-instrument du söker? inte effekter?

Jag håller med om kjaerhus classic serie som är helt gratis och låter ok! gillar reverbet starkt! (snyggt spring-sound till guran).

DDMF gör jättebra jättebilliga plugins! (du betalar vad du vill!! 0,6 dollar och uppåt! har väl lagt en 10 dollar per plug från dom och är jättenöjd!)

Kolla in deras colourEQ och NYCompressor! fina grejjor (tycker jag).

Gratissyntar som jag kan rekomendera: Nitrox, cableGuys Curve samt Superwave P8.. (kanske inte riktigt rockigt men väl värt och ratta lite på)

Trummor är väl den biten som alltid är lite av ett aber för hemmastudio rockaren. någon av ovan nämnda trumpluggar blir ett måste... kanske till och med ez-drummer kan funka?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

hur ska han köra logic på en PC? och notera att han tänker använda cubase.

Så som jag förstår det är det framför allt VST-instrument du söker? inte effekter?

Jag håller med om kjaerhus classic serie som är helt gratis och låter ok! gillar reverbet starkt! (snyggt spring-sound till guran).

DDMF gör jättebra jättebilliga plugins! (du betalar vad du vill!! 0,6 dollar och uppåt! har väl lagt en 10 dollar per plug från dom och är jättenöjd!)

Kolla in deras colourEQ och NYCompressor! fina grejjor (tycker jag).

Gratissyntar som jag kan rekomendera: Nitrox, cableGuys Curve samt Superwave P8.. (kanske inte riktigt rockigt men väl värt och ratta lite på)

Trummor är väl den biten som alltid är lite av ett aber för hemmastudio rockaren. någon av ovan nämnda trumpluggar blir ett måste... kanske till och med ez-drummer kan funka?

MVH

Tanken med ett öppet internet-forum är inte bara att trådskaparen ska kunna få svar, utan vem som helst som går i samma tankar. Läste innan jag svarade och såg att han körde PC men laban1 frågade trots allt:

Vad skulle du köpt om du fick köpa in från början?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...