raggasockan (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Hej! någon där ute som har kört i propellerhead Record? isåfall vill jag höra lite resultat:) en annan fråg jag lika gärna kan fråga vet ni någon känd artis som gjort bra musik med reason länka mig till en bra låt vett jag:)
Claes Holmerup Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Vilket program man använder har inget med resultatet att göra, utan det beror helt på vilken talang man har för musikskapande. Du behöver helt enkelt hitta ett program där du trivs med arbetsmiljön - för då gör du bäst ifrån dig. Vad någon känd artist använder, har ingen betydelse, eftersom det går utmärkt att göra all sorts musik med alla de olika DAW-programmen.
joachime Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Vad är det du vill lyssna efter? Här en låt inspelad med Record.
drloop (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Demolåtarna till Record ger väl en hint. http://www.propellerheads.se/products/reco...amp;article=mix Kolla in den här sidan... en hel del bra grejer. http://www.propellerheads.se/substance/ Och mina grejer förstås 😕 Sedan är det viktiga att du trivs med dina verktyg.
raggasockan (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Vad är det du vill lyssna efter? Här en låt inspelad med Record. det lät riktigt nice:) ja skulle gärna vilja höra reggae/dub:) men allt funkar för mig.
raggasockan (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 har alltid tyckt att reason låtit lite "burk" men antar att man får lyfta det med att mixa i andra program record med kanske?
drloop (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 (redigerat) har alltid tyckt att reason låtit lite "burk" men antar att man får lyfta det med att mixa i andra program record med kanske? Har du testat att köra att ladda hem alla gratis patchar som finns på Propellerheads hemsida. Där finns en massa bra grejer. Combinator gör ju att man kan bygga patchar med hela effektkedjor och många syntar. Så ta en rejäl titt på alla combinator patchar. Och ett annat hett tips är ju att man inte bara behöver använda ett reverb eller delay som effektsend till mixern. Det finns ju riktigt avancerade Combinator effektpatchar man kan häkta in istället för ett enkelt delay. Det är samma effekter och syntar i Record som i Reason. Att du tycker det låter burk kan bero på hur du använder Reason. Redigerat 1 oktober 2009 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.