Jump to content
Annons

WAVES SSL 4000 benchmark


staffanthorsell

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Instämmer med drHans där. Men om du ska skaffa fatso får du nog köpa det kraftfullaste av UAD-2kort. Den ska visst vara en riktig slukare, fatson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj är det så pass, du vet inte hur mkt den slukar?

Skulle vara spännande att veta hur många fatso units med tex 5x kortet / 10x kortet tex?

Finns lista på uaudio.com över hur mycket kraft alla pluggar drar. Om jag minns rätt kan man köra 2st fatso på ett uad-2 solo kort. Dvs 4st på ett duo osv. Men kolla på deras lista om du vill veta exakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns rätt kan man köra 2st fatso på ett uad-2 solo kort.

Vaffan? Ett UAD2 kort är ju inte gratis direkt. Och så ska man betala extra för pluggen, eller hur?

Med tanke på andrahandsvärdet så börjar det kännas mer och mer prisvärt med dom "riktiga" prylarna.

För övrigt anser jag att SSL är rejält överskattat men jag är å andra sidan en väldigt speciell

människa.

Testa att köpa en DBX 160 - Ja, då menar jag själva apparaten alltså, ingen plug-in.

Förstår ni? Alltså, det är en fyrkantig maskin som tar plats utanför datorn och som måste

kopplas in med kablar, det är ingen DVD eller så.

Ni som stirrar in i en datorskärm hela dagarna kommer att bli förvånade över hur bra, billigt

och kreativt det kan vara med extern utrustning ibland.

😄

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaffan? Ett UAD2 kort är ju inte gratis direkt. Och så ska man betala extra för pluggen, eller hur?

Med tanke på andrahandsvärdet så börjar det kännas mer och mer prisvärt med dom "riktiga" prylarna.

För övrigt anser jag att SSL är rejält överskattat men jag är å andra sidan en väldigt speciell

människa.

Testa att köpa en DBX 160 - Ja, då menar jag själva apparaten alltså, ingen plug-in.

Förstår ni? Alltså, det är en fyrkantig maskin som tar plats utanför datorn och som måste

kopplas in med kablar, det är ingen DVD eller så.

Ni som stirrar in i en datorskärm hela dagarna kommer att bli förvånade över hur bra, billigt

och kreativt det kan vara med extern utrustning ibland.

😛

Mvh Omni

Hur menar du att SSL är rejält överskattat? Rekomenderar du tex någon annan channel strip (plugg)?

Dbx'en verkar grym! Låter den bra eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar inte plugins, jag syftar på hårdvaran.

Jag anser inte att SSL är värda sitt rykte och inte heller att priserna är rimliga för prestandan.

Men återigen - jag är annorlunda så det är inte så mkt att bry sig om.

Ja, DBX 160 är en MKT bra och prisvärd kompressor som golvar betydligt dyrare apparater.

Med det säger jag inte alls att alla övriga kompressorer från DBX är bra.

SPL Dynamaxx är också en riktig hit och ännu billigare än DBX 160 per kanal.

Men nu glider vi helt från ämnet...

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaffan? Ett UAD2 kort är ju inte gratis direkt. Och så ska man betala extra för pluggen, eller hur?

Med tanke på andrahandsvärdet så börjar det kännas mer och mer prisvärt med dom "riktiga" prylarna.

För övrigt anser jag att SSL är rejält överskattat men jag är å andra sidan en väldigt speciell

människa.

Testa att köpa en DBX 160 - Ja, då menar jag själva apparaten alltså, ingen plug-in.

Förstår ni? Alltså, det är en fyrkantig maskin som tar plats utanför datorn och som måste

kopplas in med kablar, det är ingen DVD eller så.

Ni som stirrar in i en datorskärm hela dagarna kommer att bli förvånade över hur bra, billigt

och kreativt det kan vara med extern utrustning ibland.

🙂

Mvh Omni

Jaha, och hur gör du då när du behöver inserta mer än EN gång? Bouncar ihjäl dig?

Själv kan jag inserta en dbx160, 196 gånger. Vad skulle det kosta med externa, och VEM har plats med det?

Och varken du eller jag kan höra på låten som spelas i radion om det vart en extern eller en plugg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har man inte en extern analog monokompressor på alla kanaler vid mix.

Min poäng var att dagens datormusiker borde både testa och komplettera med bra hårdvara ibland.

Skrev aldrig att man ska ersätta alla pluggar med extern utrustning.

196 spår? Om folk tror att dom måste ha så många EQs och kompressorer

så blir det givetvis bara plugins. Hellre färre men mer välljudande kanaler för min del.

En bra analog kompressor redan på inspelningen, med splitter och parallell kompression förslagsvis,

rekommenderas varmt. I den positionen har man en prisvärd kompressor som används mycket och

senare underlättar mixandet i DAW.

Om folk har råd med ett UAD2 och dyra pluggar till den så kommer det att låta riktigt bra men

det finns många som inte har råd och förlitar sig på, i mitt tycke, djävligt dåliga gratispluggar.

Då kan det vara en bra idé att komplettera med en extern bra kompressor som dessutom efter några

år kommer att ha behålt sitt värde, vilket man inte kan säga om kompressorer

eller annat som levererats på en DVD.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Självklart har man inte en extern analog monokompressor på alla kanaler vid mix.

Min poäng var att dagens datormusiker borde både testa och komplettera med bra hårdvara ibland.

Och varför det? Så de kan sitta och dräggla över en imponerande rackvara och få nöjet att lägga rackeffekten på hela sketna ett spår?

Hellre färre men mer välljudande kanaler för min del.

Det är jag den förste att instämma i. Allt för många har för många val och slutar bara med att de letar sig omkring istället för att göra något bra med det de har.

En bra analog kompressor redan på inspelningen, med splitter och parallell kompression förslagsvis,

rekommenderas varmt. I den positionen har man en prisvärd kompressor som används mycket och

senare underlättar mixandet i DAW.

Och var får du det ifrån? Det beror ju på hur man jobbar. Många föredrar lägga kompressor på efteråt och det går lika bra för dem. Det är bara två olika arbetssätt och inget annat. Finns även proffs som inte lägger kompressor på allt vid inspelning.

Om folk har råd med ett UAD2 och dyra pluggar till den så kommer det att låta riktigt bra men

det finns många som inte har råd och förlitar sig på, i mitt tycke, djävligt dåliga gratispluggar.

Nu väntar jag bara på att Valle ska upptäcka den här tråden så kommer du genast få mothugg. 😕

Det finns gott om riktigt bra gratispluggar också. Och om man inte har råd med bra mjukvarupluggar, hur ska de då har råd med hårdvara då hade du tänkt dig?

Då kan det vara en bra idé att komplettera med en extern bra kompressor som dessutom efter några

år kommer att ha behålt sitt värde, vilket man inte kan säga om kompressorer

eller annat som levererats på en DVD.

Jaså? Vilka har då behållit sitt värde? De är väl ganska lätträknade. Vill man skaffa hårdvara så gör för all del det. Men att det skulle vara någon fördel som du vill framhävda kan jag inte instämma i. Fortsätter hålla mig med mitt UADkort. Skiter fullständigt i vad som och som inte håller sitt värde. Jag tänker inte sälja ändå eftersom jag tänker fortsätta med musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om folk har råd med ett UAD2 och dyra pluggar till den så kommer det att låta riktigt bra men det finns många som inte har råd och förlitar sig på, i mitt tycke, djävligt dåliga gratispluggar.

Finns det inga, i ditt tycke, jävligt dåliga $$$-pluggar, då? Eller, jävligt bra gratispluggar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Vaffan? Ett UAD2 kort är ju inte gratis direkt. Och så ska man betala extra för pluggen, eller hur?

Med tanke på andrahandsvärdet så börjar det kännas mer och mer prisvärt med dom "riktiga" prylarna.

För övrigt anser jag att SSL är rejält överskattat men jag är å andra sidan en väldigt speciell

människa.

Testa att köpa en DBX 160 - Ja, då menar jag själva apparaten alltså, ingen plug-in.

Förstår ni? Alltså, det är en fyrkantig maskin som tar plats utanför datorn och som måste

kopplas in med kablar, det är ingen DVD eller så.

Ni som stirrar in i en datorskärm hela dagarna kommer att bli förvånade över hur bra, billigt

och kreativt det kan vara med extern utrustning ibland.

😱

Mvh Omni

Jag har själv gått i tankarna på att köpa 160... En jävligt bra burk faktiskt som slår ut många konkurrenter. 😎

Edit: Jag pratar om 160SL

19917_l.jpg

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra analog kompressor redan på inspelningen, med splitter och parallell kompression förslagsvis,

rekommenderas varmt. I den positionen har man en prisvärd kompressor som används mycket och

senare underlättar mixandet i DAW.

Och var får du det ifrån? Det beror ju på hur man jobbar. Många föredrar lägga kompressor på efteråt och det går lika bra för dem. Det är bara två olika arbetssätt och inget annat. Finns även proffs som inte lägger kompressor på allt vid inspelning.

Jag får det ifrån mina 23 år i studiobranchen, från min studioutbildning och det jag lärt mig från

många andra duktiga studiotekniker. Jag skrev rekommenderas, det var alltså bara ett tips.

Och ett jävligt bra tips om jag får säga det själv.

Självklart kan man lägga kompressor efteråt men ska du ut till en analog

variant så har du strulet med att konfigurera detta i programmet och man passerar en extra D/A och A/D,

därför är det smidigt att göra det direkt.

Om du hade läst mitt tips mer ordentligt så ser du att med parallell komprimering så har du redan ett okomprimerat spår och

ett komprimerat, man behöver inte göra summeringen förrän i mixen eller ingen komprimering alls. Flexibelt.

Dessutom kan man ju (om man vill) använda en komprimerad signal direkt vid inspelning för ett mer kreativt musikutförande

som man missar om man försöker använda en kompressor från t ex UAD i realtid vid hörlurslyssning.

Annars då - inte så många basister här? Brukar ju vara en favorit hos "proffs" att köra kompressor direkt

vid inspleningen på bas.

Oh... förlåt. Man använder inte riktig bas längre. Man använder Triology såklart.

Ser man på, även här är datorn bättre på allt.

Finns det inga färdiga loopar och presets i baspluggen som kan sköta allt automatiskt, det är ju rätt jobbigt att spela och så...

Och varför det? Så de kan sitta och dräggla över en imponerande rackvara och få nöjet att lägga rackeffekten på hela sketna ett spår?

Att låta sig imponeras över blinkande prylar växte jag ifrån redan under tidiga tonåren.

Men jag respekterar dina böjelser, vi är alla olika.

Jaså? Vilka har då behållit sitt värde? De är väl ganska lätträknade. Vill man skaffa hårdvara så gör för all del det. Men att det skulle vara någon fördel som du vill framhävda kan jag inte instämma i.

Köper man bra utrustning från början så behåller det mesta ett mkt bra andrahandsvärde enligt min erfarenhet.

Köper man muggig utrustning så tappar det värde snabbt. Likadant är det förstås om man köper dyra digitala saker

förstås. Yamaha 02r med mätarbrygga kostade typ 118 000 kr i slutet på 90-talet, på annonser nu för ca 10 000 kr.

Har en kollega som förvarar en digital rullbandare från Sony i sin studiokällare, han gav typ 800 000 kr för den,

går inte ens attt sälja nu. 🙂

Däremot står sig Lexicons dyrare effektburkar ganska bra i pris.

Die Hard - det är helt OK om du inte instämmer, jag bara delar med mig av mina åsikter.

Valle:

Finns det inga, i ditt tycke, jävligt dåliga $$$-pluggar, då? Eller, jävligt bra gratispluggar?

Jo och jo. Det håller jag helt med dig om.

För övrigt

Börjar inse att man ska inte prata apparater här, bara pluggar och datorer.

Förlåt då för fan!

🙂

Jag får återgå till Gearslutz och diskutera med folk som haft en riktigt barndom istället för

att leva sina liv via datorer.

🙂

Finns det ingen senioravdelning som jag kan skriva i?

Men för er som inte sitter helt nöjda med det "perfekta" ljudet från alla DAWs och pluggar - varför inte prova ngt annat också?

Jag anser att t ex Waves, Sonalksis och fler kompressorpluggar inte presterar lika bra

komprimerat ljud som nämnda DBX 160 innan man får fula bieffekter.

En kompressor som låter mkt bra för typ 3500 kr beggad och som man kan sälja om några år för nästan samma summa.

Återigen - det är bara ett tips. Det går utmärkt att skita fullständigt i vad jag skriver.

Analogfreak:

Jag har själv gått i tankarna på att köpa 160... En jävligt bra burk faktiskt som slår ut många konkurrenter.

Edit: Jag pratar om 160SL

Den är riktigt bra men obillig. Gör dig själv en stor tjänst och jämför den mot den vanligt 160 eller liknande innan du köper den.

Jag anser själv inte att prisskillnaden är motiverad men din ekonomi och dina prioriteringar kanske skiljer sig

från mina...

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Annars då - inte så många basister här? Brukar ju vara en favorit hos "proffs" att köra kompressor direkt

vid inspleningen på bas.

Oh... förlåt. Man använder inte riktig bas längre. Man använder Triology såklart.

Ser man på, även här är datorn bättre på allt.

Finns det inga färdiga loopar och presets i baspluggen som kan sköta allt automatiskt, det är ju rätt jobbigt att spela och så...

Många linar också. Långt ifrån alla här spelar i band och eller har någon annanstans att spela in med riktiga stärkare. Och de som gör elektronisk musik föredrar många sånt som Trilogy istället eller basljud från någon synt. Alla lever inte i det förgångna där det måste vara en riktig bas inspelad med riktig stärkare för att det ska räknas.

Köper man bra utrustning från början så behåller det mesta ett mkt bra andrahandsvärde enligt min erfarenhet.

Köper man muggig utrustning så tappar det värde snabbt. Likadant är det förstås om man köper dyra digitala saker

förstås. Yamaha 02r med mätarbrygga kostade typ 118 000 kr i slutet på 90-talet, på annonser nu för ca 10 000 kr.

Har en kollega som förvarar en digital rullbandare från Sony i sin studiokällare, han gav typ 800 000 kr för den,

går inte ens attt sälja nu. 🙁

Däremot står sig Lexicons dyrare effektburkar ganska bra i pris.

Som du ser finns det aldrig någon garanti. Och återigen långt ifrån alla har råd slänga ut dyra slantar på hårdvara. Det måste du väl ändå fatta? Annars skulle väl flera göra det.

Die Hard - det är helt OK om du inte instämmer, jag bara delar med mig av mina åsikter.

Självklart ska man skriva vad man tycker. Det är det ingen som har någon annan åsikt om. Annars vore det inte ett forum.

För övrigt

Börjar inse att man ska inte prata apparater här, bara pluggar och datorer.

Förlåt då för fan!

Du sade det och ingen annan.

Jag får återgå till Gearslutz och diskutera med folk som haft en riktigt barndom istället för

att leva sina liv via datorer.

Ja där finns det gott om flera som du som har åsikten att det är riktiga grejer som gäller. Inget modernt skit. Det var bättre förr. Du passar nog bättre ihop med gubbarna där om man har den inställningen.

Finns det ingen senioravdelning som jag kan skriva i?

Prova på PRO

Det går utmärkt att skita fullständigt i vad jag skriver.

Jodå det gör det. Det går utmärkt att skita fullständigt i vad jag skriver med. Men vad har det med saken att göra? Ogillar du att andra inte håller med dig? Varför skriver man då här överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Finns det ingen senioravdelning som jag kan skriva i?

Mvh Omni

Tyvärr baseras det här forumet på att handla GA mickar av Claes och spela in i FL-studio via USB-ljudkort som kostar tusenlappen.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
196 spår? Om folk tror att dom måste ha så många EQs och kompressorer

så blir det givetvis bara plugins. Hellre färre men mer välljudande kanaler för min del.

Tror inte riktigt det var så han menade, men det är upp till dig hur du tolkar folk. Men räkna i så fall med att folk drar ganska grova slutsatser av vad du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får det ifrån mina 23 år i studiobranchen, från min studioutbildning och det jag lärt mig från

många andra duktiga studiotekniker. Jag skrev rekommenderas, det var alltså bara ett tips.

Och ett jävligt bra tips om jag får säga det själv.

Självklart kan man lägga kompressor efteråt men ska du ut till en analog

variant så har du strulet med att konfigurera detta i programmet och man passerar en extra D/A och A/D,

därför är det smidigt att göra det direkt.

Om du hade läst mitt tips mer ordentligt så ser du att med parallell komprimering så har du redan ett okomprimerat spår och

ett komprimerat, man behöver inte göra summeringen förrän i mixen eller ingen komprimering alls. Flexibelt.

Dessutom kan man ju (om man vill) använda en komprimerad signal direkt vid inspelning för ett mer kreativt musikutförande

som man missar om man försöker använda en kompressor från t ex UAD i realtid vid hörlurslyssning.

Annars då - inte så många basister här? Brukar ju vara en favorit hos "proffs" att köra kompressor direkt

vid inspleningen på bas.

Oh... förlåt. Man använder inte riktig bas längre. Man använder Triology såklart.

Ser man på, även här är datorn bättre på allt.

Finns det inga färdiga loopar och presets i baspluggen som kan sköta allt automatiskt, det är ju rätt jobbigt att spela och så...

Att låta sig imponeras över blinkande prylar växte jag ifrån redan under tidiga tonåren.

Men jag respekterar dina böjelser, vi är alla olika.

Köper man bra utrustning från början så behåller det mesta ett mkt bra andrahandsvärde enligt min erfarenhet.

Köper man muggig utrustning så tappar det värde snabbt. Likadant är det förstås om man köper dyra digitala saker

förstås. Yamaha 02r med mätarbrygga kostade typ 118 000 kr i slutet på 90-talet, på annonser nu för ca 10 000 kr.

Har en kollega som förvarar en digital rullbandare från Sony i sin studiokällare, han gav typ 800 000 kr för den,

går inte ens attt sälja nu. 😕

Däremot står sig Lexicons dyrare effektburkar ganska bra i pris.

Die Hard - det är helt OK om du inte instämmer, jag bara delar med mig av mina åsikter.

Valle:

Jo och jo. Det håller jag helt med dig om.

För övrigt

Börjar inse att man ska inte prata apparater här, bara pluggar och datorer.

Förlåt då för fan!

😎

Jag får återgå till Gearslutz och diskutera med folk som haft en riktigt barndom istället för

att leva sina liv via datorer.

😑

Finns det ingen senioravdelning som jag kan skriva i?

Men för er som inte sitter helt nöjda med det "perfekta" ljudet från alla DAWs och pluggar - varför inte prova ngt annat också?

Jag anser att t ex Waves, Sonalksis och fler kompressorpluggar inte presterar lika bra

komprimerat ljud som nämnda DBX 160 innan man får fula bieffekter.

En kompressor som låter mkt bra för typ 3500 kr beggad och som man kan sälja om några år för nästan samma summa.

Återigen - det är bara ett tips. Det går utmärkt att skita fullständigt i vad jag skriver.

Analogfreak:

Den är riktigt bra men obillig. Gör dig själv en stor tjänst och jämför den mot den vanligt 160 eller liknande innan du köper den.

Jag anser själv inte att prisskillnaden är motiverad men din ekonomi och dina prioriteringar kanske skiljer sig

från mina...

Mvh Omni

Jag tar till mig dina tips och tackar för dem. DBX'en verkar intressant, ska kolla upp den. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak:

Tyvärr baseras det här forumet på att handla GA mickar av Claes och spela in i FL-studio via USB-ljudkort som kostar tusenlappen.

😑

Die Hard:

Och återigen långt ifrån alla har råd slänga ut dyra slantar på hårdvara. Det måste du väl ändå fatta?

OK, du tycker att en riktigt bra kompressor för 3500 kr som man kan ha under många år och sedan sälja för 2500 kr

är dyrt, samtidigt som vi i denna tråd diskuterar inköp av UAD-2 + Fatso licens?

Näe, jag fattar inte riktigt din poäng. Eller jo, det gör jag. Jag håller inte med dig bara.

Många linar också. Långt ifrån alla här spelar i band och eller har någon annanstans att spela in med riktiga stärkare. Och de som gör elektronisk musik föredrar många sånt som Trilogy istället eller basljud från någon synt. Alla lever inte i det förgångna där det måste vara en riktig bas inspelad med riktig stärkare för att det ska räknas.

Ska ta upp det på nästa pensionärsmöte. Jag visste inte att det tillhör det förgångna att använda kompressoer

på bas, oavsett om det gäller uppmickad bas eller via DI.

Faktum är att det är ovana basspelare som linear som har större behov av en kompressor.

Skickliga basspelare spelar oftast med mkt mer kontrollerad dynamik.

Fast allt det där vet du väl redan.

Ja där finns det gott om flera som du som har åsikten att det är riktiga grejer som gäller. Inget modernt skit. Det var bättre förr. Du passar nog bättre ihop med gubbarna där om man har den inställningen.

Attityden "jag kan redan allt och behöver inte lära mig mer" fungerar sällan bra.

😕

Jag rekommenderar dig, i all vänlighet, att läsa några trådar där istället för att dra alla över en kam.

Då skulle du se att dom flesta använder det som funkar och låter bra. Digitalt som analogt. Nytt som gammalt.

Jag var själv rätt naiv en gång i tiden men jag hade iaf vett att lyssna på dom som har erfarenhet.

😄

Jag tycker att UAD-2 i en fetingdator med bra ljudkort är "riktiga grejer". Se bara, så modern jag är.

Tänk också på att en SVINDYR Mac 450 MHz med 10 GB HD och 50 mB minne och ett uruselt

ljudkort var det senaste/modernaste för inte så länge sedan - samtdigt som en bra extern analog apparat

var lika bra då som nu.

Die Hard - du verkar lite arg?

Ta det lugnt, det gör jag. Man mår bättre då.

Jag kan ändå inte stressa runt med min rullator bland alla kablar till alla blinkande apparater i studion...

När jag använder smileys så innebär det att jag inte är så allvarlig.

Ibland använder jag inte smileys för att jag förutsätter att folk förstår humorn.

F.ö har jag länge använt och förespråkar digital inspelninsteknik framför analog.

Peace and love.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

Pesek:

Jag tar till mig dina tips och tackar för dem. DBX'en verkar intressant, ska kolla upp den.

You are welcome. 😕

Jag är övertygad om att du blir nöjd.

Vill bara poängtera igen att DBX 160 inte ska jämföras mot

DBX's andra (och billigare) kompressorer. Dom presterar inte alls lika bra.

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Pesek:

You are welcome. 🥰

Jag är övertygad om att du blir nöjd.

Vill bara poängtera igen att DBX 160 inte ska jämföras mot

DBX's andra (och billigare) kompressorer. Dom presterar inte alls lika bra.

Mvh Omni

Precis. Speciellt inte mot 160VU som är den bästa DBX kompressorn och har använts på tusen ggr fler plattor och säkert lika många till nu när den är släppt till UAD...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig byta mitt UAD-2 Quad och alla pluggar som har kostat mig runt 30k mot någon hårdvara. Och det spelar ingen roll om jag inte får några pengar tillbaka. Man tjänar in dem pengarna på ett släpp eller en spelning ändå.

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig byta mitt UAD-2 Quad och alla pluggar som har kostat mig runt 30k mot någon hårdvara. Och det spelar ingen roll om jag inte får några pengar tillbaka. Man tjänar in dem pengarna på ett släpp eller en spelning ändå.

Återigen - läs gärna vad som skrivits.

Jag har inte sagt: "Sälj alla pluggar, kör bara hårdvara".

Jag tipsade bara om att man kan komplettera med en bra och billig maskin.

"Man" tjänar in pengarna på ett släpp eller en spelning?

Tror inte så många här på forumet delar din sits där... men grattis ändå.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tyvärr baseras det här forumet på att handla GA mickar av Claes och spela in i FL-studio via USB-ljudkort som kostar tusenlappen.

Och ändå måste du hänga kvar här? Eller vänta, snackar inte du bara en hel? Du snackar vitt och brett och både det ena och det andra rejält dyra hårdvarugrejer. Men vad har du egentligen Fredrik lille? Drömmer du bara? Det är lätt att snacka på ett forum där man inte behöver bevisa något. Eller har du svårt använda nåt på nya stället pga att det är ojordat där med? Kanske ska gå ut och klaga i lokaltidningen där med? Och om du gör det, glöm för all del inte att sätta på dig kepsen då igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skulle aldrig byta mitt UAD-2 Quad och alla pluggar som har kostat mig runt 30k mot någon hårdvara. Och det spelar ingen roll om jag inte får några pengar tillbaka. Man tjänar in dem pengarna på ett släpp eller en spelning ändå.

UAD-korten har jag aldrig provat men de har ju fått väldigt höga betyg av audiofiler. Därför tror jag att hårdvarukompressorer inte behövs i samma utsträckning som tidigare

eftersom pluggarna gör jobbet så bra. Men vi måste komma ihåg att det finns många pluggar som är Kalle-Anka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...