Jump to content
Annons

Snabba Ryck


Tranback

Recommended Posts

Tjaba nu är läget på följande vis min kusin är i USA och som ni vet kostar det ingeting där nästan så då är fråga vad behöver jag, min studio består bara av följande: en dator med ett EMU 1820 intryckt och en ADK A51 det är nog allt så är det monitorer som gäller då eller ska man ha någon kompressor eller nått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
monitorer? instrument? hörlurar?

hörlurar har jag ett par konon bra tycker jag, instrument har jag funderat lite på jag har en Stratocaster och en sketen förstärkare(men det har jag redan fixat en ny så) och så har jag en nylon strängad akustisk gitarr och en Yamaha PSR-270

så jag funderar mellan en el-akustisk och ett par monitorer vad skulle ni rekomendera är monitorer värkligen så viktigt som alla säger

Link to comment
Dela på andra sajter

så jag funderar mellan en el-akustisk och ett par monitorer vad skulle ni rekomendera är monitorer värkligen så viktigt som alla säger

Beror väl på vad du använder för lyssning nu. Tycker du att du kan mixa ordentlig och inte blir allt för överraskad när du lyssnar på ett annat system så behöver du väl inga monitorer, men annars är det väl att rekomendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad skulle ni rekomendera är monitorer värkligen så viktigt som alla säger

NEJ - definitivt inte!

Monitorer är VIKTIGARE än vad "alla" säger... :rolleyes:😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att vår lyssning funkade riktigt bra (vi fick till helt ok mixar iallafall), men skillnaden med ett par monitorer är ändå enorm. Jag hör detaljer som jag aldrig upptäckt förut i mina gamla favoritskivor, och det är en fröjd att spela när man verkligen vet att man hör allt.

Så har du pengar och kan göra en bra affär, så tycker jag inte att det är så mycket att fundera på... 🙁

Be honom köpa ett par Yorkville YSM1p, de är tokbilliga "over there". KRK-monitorerna verkar också va mycket billigare än här, så det kan också va värt att kolla på.

Andra märken är däremot dyrare, så köp t.ex. inte Tannoy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Events TR5:or har ju fått enormt bra kritik, är det nått å satsa på dom är ju billiga i sverige kostar EN 2300 i USA kostar ETT PAR 2000 så det är enorm skillnad

och om man vill ha en el-akustisk gura vilken ska man ha då och vilka musik affärer finns det i USA

Redigerat av +MusTafA+
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...