mickel Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Hej alla. Det är så att jag införskaffat en synth (Roland EG-101). Skulle vilja ha tips på ett bra och hyfsat billigt midi-interface, så jag kan spela midi på min dator. Ska kanske tillägga att jag är novis på detta område. Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 M-audio har bra produkter: MIDISPORT USB 1x1 450:- på Musikbörsen MIDISPORT USB 2x2 650:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickel Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 Ska kolla upp det. Tack för tipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Eller om du har en gameport i din dator. Där du stoppar in en joystick går du bara och ber om en sladd att koppla från gameporten till midi på ditt instrument. Kostar inte mycket. Gäller väl främst om man har ett inte så hejdundrans bra ljudkort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 21 december 2004 Dela Postat 21 december 2004 MIDIsport 2x2 är ett mycket bra USB-interface... rekommenderas dom flesta editeringsprogam och sequencers funkar mycket bra ihop med detta..äger ett själv som jag använder när, speciellt syntediteringsprogram börjar knorra över mitt Midex 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.