Jump to content
Annons

Puffskydd - ljudkort


Winden

Recommended Posts

Puffskydd i metall

Snart beställer jag alla prylar till min amatörbudgethemmastudio!

Har några frågor; den första angående puffskydd. En snubbe på thomann (stor tysk sida som jag tänker beställa några saker från) rekommenderade detta puffskydd:

ThomannThomann

Det är som ni ser gjort av metall. Min fråga är, vad är skillnaden mellan ett sånt och ett vanligt klassiskt gjort av "tyg"? Vad lämpar sig bäst för rap? Vad använder man sig av i proffsstudios?

Min andra fråga:

Ska jag välja E-MU 0404?

Thomann

eller Audiophile 24/96?

Thomann

Jag vet att många har frågat det men jag gör det igen. Kan 0404 klassas som stabilt? Kortet innehåller nån plug-in som sparar processorkraft när man har igång effekter, nåt sånt var det iaf. Men är drivrutinerna stabila, är det vanligt att det krånglar till sig?

Många rekommenderar Audiophile men jag tror att det är det enda kortet man har haft, har nån haft bägge korten och kan säga vilket som rekommenderas? Priset ligger ungefär på samma nivå, 0404 är LITE dyrare men det är inte där det sitter.

Tack för mig. Er tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

0404 eller audiophile...

Jo...mitt 0404 krånglade på det sätt att jag aldrig kunde få tyst på dsp effekterna som du pratar om...sen tog jag ner de senaste drivrutinerna och då funkade det

Har du användning för cubasis så välj 0404....

Kul var också att kunna använda kortet som en multieffekt för gitarr kul om man inte har en vamp eller pod...

Nu kör jag med audiophile 2496 och cubase SE ett tag, tänkte skriva en bok om vad man verkligen behöver för att arbeta med musikproduktion...med så lite utgifter som möjligt...

Väljer du M-audio 2496 och handlar från tohman vill jag rekommendera cubasis v 5.0 som de bara tar 270 spänn för eller nåt sånt

Redigerat av tryff
Link to comment
Dela på andra sajter

Den vanliga modellen är tystare om du råkar smälla till den på något sätt... :rolleyes:😛

Jag har damstrumpe-puffskydd normalt - men till BLUE Babybottle är originalpuffskyddet i metall, så jag har kört med det till den micen efter att puffskyddet införskaffades. Båda varianterna fungerar i alla fall utmärkt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...